ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מתנדבי אור ירוק בדקו צמיגים לעשרות מכוניות

בפעילות שערכה עמותת אור ירוק בטבריה, בשיתוף חברת אוטו דיפו וחברת סונול, בנושא לחץ אויר וצמיגים, בדקו המתנדבים לחץ אויר בצמיגי הרכב והסבירו לנהגים על חשיבות לחץ האוויר וצמיגים תקינים

מתנדבי אור ירוק בדקו צמיגים לעשרות מכוניות

ביום ראשון, ה-09.10.2011 ביצעו פעילי עמותת אור ירוק, בשיתוף חברת אוטו דיפו וחברת סונול, פעילות התנדבותית בנושא לחץ אויר וצמיגים בטבריה. הפעילים קידמו את פני הנהגים בתחנת הדלק סונול בעיר ובתחנת הדלק באר מרים, בדקו לחץ אויר בצמיגי הרכב והסבירו לנהגים על חשיבות לחץ האוויר וצמיגים תקינים. בנוסף חילקו הפעילים מנשרים וחומרי הסברה בנושא תקינות הצמיג. את הפעילות הובילה מנהלת מועדון עמותת אור ירוק בטבריה אביטל לשינסקי. עשרת המתנדבים לבושים בחולצות של "אור ירוק" עברו בין כלי הרכב ובעזרת מד לחץ אויר בדקו את צמיגי הרכב. כלי הרכב שנבדקו, הופנו לעמדת ניפוח האוויר שבתחנת הדלק, שם נופחו הצמיגים לפי הנדרש.

לחץ אויר שגוי בצמיג או צמיג שחוק וישן פוגעים ביכולת הרכב להעביר את כוח המנוע ופקודות הנהג לקרקע. במצב זה, התאוצה נפגמת, יכולת הבלימה, יכולת הפנייה של המכונית וכך גם אחיזת הרכב בכביש. יצרן הרכב תכנן את המכונית לביצועי תאוצה-בלימה-פנייה מסוימים, מתוך הנחה שהרכב מצויד בצמיגים תואמים, חדשים ומתוחזקים. כאשר לחץ האוויר שגוי, פחות גומי מהצמיג נוגע בכביש, ולכן שטח המגע הכולל של המכונית עם הכביש קטן, מה שמוביל לפגיעה ישירה ומהותית באחיזת הרכב בכביש. בנוסף, כאשר לחץ האוויר שגוי, נסגרות תעלות פינוי המים של הצמיג וכך, בנסיעה בכביש רטוב, הדבר עלול להוביל למצב חמור של ציפה, בו הצמיג לא מפנה את המים ולכן יחליק.

לכן, על מנת להימנע ממצבי סיכון בשל בעיה בצמיג ועל מנת שהצמיג יספק אחיזה מקסימאלית, יש לנפח את הצמיג בלחץ אויר על פי הוראות היצרן, אשר נקבע בהתאם לייעוד הרכב, משקלו וביצועיו. כל הפחתה או הוספה ללחץ האוויר שקבע היצרן, תפגע בצמיג. את לחץ האוויר הראוי אפשר למצוא במדבקה, הנמצאת לרוב על משקוף דלת הנהג, בתא הכפפות או בפתח הדלק. כמו-כן, הלחץ הנכון מצוין גם בספר הרכב.

שמואל אבואב מנכ"ל "עמותת אור ירוק": "מדובר ביוזמה מבורכת וחשובה. רכב הנוסע עם לחץ אוויר שגוי מעמיד את נוסעיו בסכנה אמיתית. הצמיג לא תקין או בעל לחץ אויר לא מתאים, לא בנוי להתמודד עם העומסים, הכוחות והחום הנוצרים בו, עד שלבסוף הצמיג נכנע ומתפוצץ. בתקופת החורף, חשיבות הצמיג גדלה ולחץ אויר לא מתאים עלול לפגוע ביציבות הרכב ואחיזתו בכביש".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד