י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"פיגוע כלכלי": 29 חשודים, בהם עובדת בנק, חשודים בהונאת מס במאות מיליוני שקלים

על פי החשד, המעורבים פעלו מול חברות שמייבאות עובדים זרים ודיווחו על שעות עבודה חריגות באופן משמעותי ושלא בוצעו בפועל - ועליהן הוציאו חשבוניות פיקטיביות וקיבלו החזרי מע"מ מהמדינה

מעצר חשודים. צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה
מעצר חשודים. צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה



הותר לפרסום: יחידת להב 433 של המשטרה עצרה הבוקר (ג') 29 חשודים לחקירה באזהרה, שלושה מהם בספרד, וכן עיכבה שישה מעורבים נוספים בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות וביצוע עבירות מס. במשטרה סבורים כי הפעילות הפלילית גרמה לקופת המדינה נזק של מאות מיליוני שקלים.

במרכז החשדות עומדת פעילות להעסקת עובדים זרים סיניים בענף הבנייה. על פי החשד המעורבים פעלו מול חברות שמייבאות עובדים זרים ודיווחו על שעות עבודה חריגות באופן משמעותי ושלא בוצעו בפועל - ועליהן הוציאו חשבוניות פיקטיביות, ובנוסף, קיבלו החזרי מע"מ מהמדינה. במשטרה חושדים כי בפעילות הזו מעורבות חברות קש רבות וגם עובדת בנק.

במשטרה מתייחסים לפעילות הזו כ"פיגוע כלכלי", המעורבים חשודים בביצוע עבירות לפי חוק מאבק בארגוני פשיעה, ובעבירות על פי חוק מע"מ.

המעצרים היום בוצעו אחרי שנה של חקירה סמויה, במהלך היום בוצעו גם עשרות חיפושים וכן התבצעה אכיפה כלכלית נרחבת. 20 חשודים הובאו לבית משפט השלום בראשון לציון ומחר בבוקר יובאו החשודים שנעצרו בספרד לבית המשפט המקומי בבקשה להאריך את מעצרם.

החקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, במשותף עם חקירות מכס מע"מ ת"א ויחידת יהלום ברשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.
להב 433 חקירה באזהרה חשבוניות פיקטיביות עבירות מס עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד