כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מתיחה פורימית או מציאות: הידיעה שמסעירה את בית שמש

בעיתון 'חדש' בבית שמש, כך נראה, מתחו את ציבור התושבים לכבוד חג הפורים ויצאו בכותרת כי בשל הבחירות החוזרות שנערכו בפעם הקודמת בעיר, אזי הבחירות הקרובות ייערכו בחודש אדר ולא בחודש חשוון • הידיעה הביאה לתזזית בעיר והפכה לשיחת היום. כשהציבור שואל את עצמו האם מדובר במתיחה או במציאות

דרעי ואובטובל. צילום: פלאש 90
דרעי ואובטובל. צילום: פלאש 90



בעיתון 'חדש' בבית שמש, כך נראה, מתחו את ציבור התושבים לכבוד חג הפורים ויצאו בכותרת כי בשל הבחירות החוזרות שנערכו בפעם הקודמת בעיר, אזי הבחירות הקרובות ייערכו בחודש אדר ולא בחודש חשוון.

הידיעה שפורסמה בעיתון המחולק בכל ריכוזי הציבור החרדי בעיר, הביאה לתזזית בעיר והפכה לשיחת היום. כשהציבור שואל את עצמו האם מדובר במתיחה או במציאות.

העיתון מזכיר כי בדיוק לפני ארבע שנים, בתאריך ט' אדר תשע"ג, נערכו בחירות חוזרות אחרי שהבחירות בחודש חשוון באותה שנה נפסלו ע"י בית המשפט המחוזי בירושלים. גם אחרי הערעור שהוגש לב"ץ נותרה ההחלטה על כנה. כאמור, נערכו בחירות חוזרות והתוצאה נשארה כמתכונתה, למעט כמה שינויים קלים במפת חברי מועצת העיר.

כידוע לפי חוק, בחירות לרשויות מקומיות נערכות אחת לחמש שנים, ומשכך נפתחה השאלה המשפטית, מה הדין בבית שמש, האם הבחירות יערכו חמש שנים אחרי הבחירות הראשונות שנערכו בחודש חשוון, או חמש שנים אחרי הבחירות החוזרות שנערכו ארבעה חודשים לאחר מכן בחודש אדר.

"את השיקולים המשפטיים נקצר, כי יש לנו כבר את המסקנות, ובהודעה לקונית שהגיעה בשבוע שעבר לעיריית בית שמש מטעם משרד הפנים, נכתב ברורות, "הרינו להודיעכם כי המחלקה המשפטית בוועדת הבחירות החליטה כי מועד הבחירות לעיריית בית שמש יערכו בחודש אדר תשע"ט", וכאן צירפו להודעה כמה תאריכים לבחירה באותו חודש, שכן לפי החוק הבחירות צריכות להיערך ביום שלישי, וצריך שזה כמובן לא יפגע בתאריכים אחרים" נכתב בעיתון.

"ההודעה שהגיעה לעירייה בדף שקט ובודד גרמה לסערה לא פשוטה, שכן בחירות שנערכות בנפרד משאר ערי הארץ יש להן השלכות אורך והשלכות רוחב, אבל הסיפור המרכזי הם כמובן הדילים שנרשמו בחודשים האחרונים בסיעות החרדיות בסגנון "תן לי טבריה ותקבל עפולה", כבר הופכים לפחות רלוונטיים, שכן בבחירות כמו בבחירות המפלגות רוצות לקבל מזומן, ולא צ'קים דחויים שמועד פירעונן לא ידוע, וגם לא ידוע אם האיש שחתם על הצ'קים יהיה בכלל מאן דאמר בעוד חצי שנה, אם וכאשר הדיל יקרוס".

בעיתון כותבים כי יש הטוענים כי מי שעומד מאחורי ההחלטה להחריג את בית שמש ולקבוע לה מועד בחירות עצמאי, הוא לא אחר מאשר שר הפנים ויו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי, שמנסה עם החלטה זו להרוויח מה שנקרא 'שני ציפורים במכה אחת', גם את בית שמש וגם את אלעד. שכן לפי השמועות העקשניות מתחמם דיל בציר בית שמש אלעד, שמאיים על נציגי ש"ס בשני ערים אלו, וכך כשמוציאים את בית שמש מהדיל, יש לו גם חיזוק בבית שמש וגם באלעד.

בנוסף כותבים כי במשרד הפנים מכחישים את הדברים מכל וכל, ושם טוענים כי מדובר בהחלטה מקצועית נטו שהתקבלה במחלקה המשפטית של משרד הפנים, ולדבריהם שר הפנים אפילו לא ידע על כך לפני שההחלטה התקבלה, ומיותר לציין כי החלטות שכאלו לא קשורות לדרג הפוליטי אלא אך ורק לדרג המקצועי של המשרד.

כמובן שלא אנחנו יכולים אכן לבדוק מי צודק ומי לא צודק, האם זו התערבות פוליטית או החלטה מקצועית, בפנינו יש את העבודות כפי שהובאו במכתב הרישמי של משרד הפנים, מכאן והילך צריך לבדוק את ההשלכות של ההחלטה הזו, ומתברר כי מעבר לכושר המיקוח ולדילים שנפרמים בעקבות החלטה זו לדחות את הבחירות, יש להחלטה גם בעיות לא פשוטות.

לסיום נכתב, כי ניסנו לבקש תגובות מנציגי המפלגות השונות בבית שמש להודעת משרד הפנים, אך בינתיים נציגי המפלגות ממלאים את פיהם מים, וככל הנראה אף אחד מהם לא רוצה להיות מזוהה עם החלטה זו, ועם ההשלכות הרבות שיהיו לה גם מחוץ לגבולות בית שמש.
בית שמש מתיחה פורימית משה אבוטבול משרד הפנים בחירות חוזרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד