י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יוהנסבורג סוערת: הקייטרינג היהודי מכר טריפות

סערה בעיר הדרום אפריקנית: קייטרינג יהודי מוכר מאוד מכר ככה"נ בשר טריפה • הכשרות היחידה במדינה הורתה לציבור שקנה מהבשר להשליכו לאשפה • לעת עתה הורדה הכשרות מהקייטרינג - עד לבירור העניין

בשר. צילום אילוסטרציה: pixabay
בשר. צילום אילוסטרציה: pixabay



הקהילה החרדית ביוהנסבורג סוערת: בית דין הוריד את הכשרות לקייטרינג שעל פי החשד מכר טריפות.

אווארד פלדמן מאתר 'טיימס אוף ישראל' מדווח על סערה בקהילה היהודית ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, הכתב מתאר את אשר אירע: "כמה שעות לפני שחג פורים נכנס, העולם היהודי ביוהנסבורג התהפך. הודעה דחופה של בית הדין (גוף הכשרות הייחודי של דרום אפריקה) הודיע כי הקייטרינג הכשר הוותיק וככל הנראה הגדול ביותר, מכר בשר לא כשר, האוכל שיש בבתים אסורים לאכילה, אך לא צריך להכשיר את המטבח".

הכתב ממשיך לתאר את הכאוס הגדול, "החדשות על ההודעה של בית הדין התפשטו באמצעות המדיה החברתית, ורבים תהו אם זו לא מתיחה פורימית. אך מאוד מהר התברר - זו ממש מתיחה.

בעל הקייטרינג הגיב בחשבון הפייסבוק שלו, שהבעיה היא אמיתית וכי הוא עובד יחד עם בית הדין כדי לפתור את הבעיה, הוא הודה לקהילה על שנים רבות של שיתוף פעולה".

וזה כמובן הגביר את חוסר הוודאות מה בדיוק קרה שם, הכתב מציין כי ככל הנראה אין יהודי אחד בדרום אפריקה שלא אכל שם בחייו.

ביום שישי הוציא בית הדין הודעה רשמית ומפורטת: "במטבח הכשר של הקייטרינג נמצאו יותר מ -20 עופות לא כשרות, לכאורה, נראה כי היה ניסיון מכוון לערבב אותם עם הכשרות, אך המשגיח קלט מיד שהעופות הללו לא כשרים, העופות הטרפים היו שונים מהעופות הכשרים, ולכן המשגיח עלה על זה מיד, אל אף שהעופות לא היו באריזות שלהם עדיין המשגיח ראה שמשהו פה שונה, המשגיח מיד קרא לדיינים שהביאו איתם עוד מומחים שראו שהעופות אכן טריפות, בית דין זימן מיידית את הבעלים של הקייטרינג, שמצידם לא הצליחו לספק הסבר לעופות הטרפים שהתגלגלו במטבח, ולבית דין לא נותר ברירה אלא לקחת את ההכשר ולהודיע בשער בת רבים על הידיעה הזו".







הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של 'בחדרי חרדים'>>
בשר טרף יוהנסבורג כשרות קייטרינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד