ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הצעת חוק: חגורות בטיחות גם בתחבורה הציבורית

איתן כבל וזאב בילסקי הגישו הצעה לפיה הנוסעים בדרך מהירה יהיו חייבים לחגור חגורה. מנכ"ל "אור ירוק: "חגורות בטיחות תמנע מהנוסע שעומד במעבר מלהיפגע, במקרה של תאונת דרכים או עצירה פתאומית"

הצעת חוק: חגורות בטיחות גם בתחבורה הציבורית

הצעת חוק חדשה, הוצעה לאחרונה, ביוזמת חברי הכנסת, איתן כבל וזאב בילסקי ומבקשת לקבוע, כי בכל אוטובוס יותקנו חגורות בטיחות וכי הנוסעים בדרך מהירה יהיו חייבים לחגור אותן.
כיום, על אף החובה לחגור חגורות בטיחות ברכבים פרטיים, פטורים נוסעי התחבורה הציבורית מלחגור חגורות בטיחות ברכבים ששנת יצורם לפני שנת 2003 וכן באוטובוסים בהם לא מותקנת חגורה.

הצעת חוק נוספת העוסקת גם היא בתחבורה ציבורית, הועלתה לאחרונה על ידי חבר הכנסת ישראל אייכלר, ומבקשת לקבוע כי ברכב ציבורי לא ניתן יהיה להסיע כמות נוסעים העולה על כמות המושבים ברכב.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "הנסיעה בתחבורה הציבורית מפחיתה את פקקי התנועה, ואת זיהום האוויר. חגירת חגורות בטיחות בנסיעה בתחבורה הציבורית בדרך מהירה, תמנע מהנוסע שעומד במעבר ואיננו חגור, מלהיפגע, במקרה של תאונת דרכים או עצירה פתאומית. במקרה כזה, הנוסעים שעומדים יזרקו קדימה, יפלו ועלולים להיפגע ולפגוע גם בנוסעים שיושבים בכיסאותיהם"

במחצית הראשונה של שנת 2011 נפגעו 733 אנשים בנסיעה בתחבורה הציבורית – 4 מהם נהרגו ו36 נפצעו קשה. במחצית הראשונה של שנת 2010 נפגעו 704 בני אדם בתאונות דרכים בתחבורה הציבורית – 9 מהם נהרגו, ו-41 נפגעו קשה. בשנת 2010 כולה, נפגעו 1144 נוסעים בתחבורה הציבורית – 20 נהרגו ו57 נפצעו קשה.

צעירים בני 20-24 הינם קבוצת הגיל החשופה ביותר להיפגעות בתאונות בנסיעה בתחבורה הציבורית: מתחילת השנה נפגעו 106 צעירים בתאונות דרכים בתחבורה הציבורית .בשנת 2010 נפגעו 136 צעירים בני 20-24.

מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" עולה כי קרוב ל-70% מהציבור יעדיפו להשתמש בתחבורה ציבורית אם זו תהיה נגישה, סדירה, מהירה ונוחה. הסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, מצביע על עליה משמעותית בהעדפה לתחבורה ציבורית ביחס לשנה שעברה- אשתקד דיווחו 51% כי יעדיפו שימוש בתחבורה ציבורית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד