ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מעל ל-63 אלף קריאות למד"א בנוגע לתאונות דרכים בשנה אחת

במהלך שנת 2010 טיפל מדא ב-63519 נפגעי תאונות דרכים, המהוות כמעט 15% מסך הנסיעות המבצעיות של מד"א. מנכ"ל אור ירוק: "פינוי מהיר של פצועים לבי"ח הינו פרק זמן קריטי שיקבע את גורלו של הנפגע"

מעל ל-63 אלף קריאות למד"א בנוגע לתאונות דרכים בשנה אחת
יוסי פורמנסקי



במהלך שנת 2010 טיפלו צוותי מד"א ב- 63519 נפגעי תאונות דרכים, כך עולה מתוך חוברת מד"א לסיכום פעילותם לשנת 2010. מספר הקריאות הרב ביותר נרשם במחוז איילון – קרוב ל9000 קריאות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "פינוי מהיר של פצועים לבי"ח השונים הינו נושא חשוב ביותר. מדובר במה שקרוי "שעת הזהב", אותו פרק זמן קריטי שיקבע את גורלו של הנפגע. לכן, חשוב מאוד לפנות את הדרך לאמבולנסים ולתת להם אפשרות לעשות את עבודתם החשובה באופן המהיר והמקצועי ביותר".

מתוך 439305 נסיעות מבצעיות, שביצעו צוותי רפואת החירום של מד"א במהלך שנת 2010, 63519 נסיעות מבצעיות בוצעו בשל תאונות דרכים, המהוות כמעט 15% מסך הנסיעות המבצעיות של מד"א. בחלוקה למחוזות נמצא כי המספר הרב ביותר של הזנקות רכבי הצלה של מד"א בשל תאונות דרכים אירעו במחוז איילון – 8903 הזנקות. במקום השני מחוז ירושלים – 8823 הזנקות, במקום השלישי מחוז דן - 8732 הזנקות, במקום הרביעי מחוז ירקון – 8455 הזנקות ובמקום החמישי מחוז כרמל – 5316 הזנקות.

בשנים האחרונות נעזרים במד"א, במסוק על מנת לקצר את זמן קבלת הטיפול הרפואי. על פי הנתונים, 61% מהזנקות המסוק היו לצורך פינוי נפגעים מתאונות דרכים. פינוי פצועים בהיטס נועד להציל חיים על ידי קיצור זמן התגובה של הצוות הרפואי והגעתו אל מקום האירוע וקיצור זמן ההגעה עם הפצוע לבית החולים. כך גם עולים סיכויי ההצלחה להציל את חייו וגם זמן האשפוז שלו מתקצר.

הגברת המודעות של נהגים בכביש לחשיבות פינוי מסלול הנסיעה עבור אמבולנסים של מד"א תגדיל את סיכוי ההחלמה של פצועי תאונת דרכים. על פי החוק, מכוניות הנמצאות באזור נסיעתו של רכב חירום מחויבות להיצמד לשולי הדרך ולבצע עצירה מוחלטת, כדי לפנות את נתיב הנסיעה לאמבולנס. כמו כן, יש לשמור על מרחק של 100 מטרים מאחורי רכב חירום נוסע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד