כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שנה וחצי מאסר בפועל לנהג בעקבות תאונת פגע וברח

בית משפט השלום לתעבורה בחיפה שלח את לירן זאהר למאסר לאחר שנמלט ממקום התאונה ללא הגשת עזרה ונהג ללא רישיון. מנכ"ל אור ירוק: "בית המשפט חייב להחמיר בעונשם של אלו אשר פגעו ולא הגישו עזרה לפצועים"

שנה וחצי מאסר בפועל לנהג בעקבות תאונת פגע וברח

בתאריך ה-21.09.2011, פסק בית משפט השלום לתעבורה בחיפה כי אדם שהורשע על פי הודאתו בעסקת טיעון, בהפקרה, בנהיגה ללא רישיון, בנהיגה בזמן פסילת רישיון, נהיגה ברשלנות, גרימת חבלות ואי מתן זכות קדימה ירצה כשנה וחצי מאסר בפועל.

לירן זאהר מואשם כי גרם לתאונת דרכים, הבחין ברוכב הקטנוע שמוטל על הכביש בצעקות ומיהר להסתלק מהמקום ללא בדיקת מצבו של הפצוע וללא קריאה לכוחות ההצלה. זאהר הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות בו יאוחדו שתי עבירות תנועה שביצע – החמורה מבין השתיים – ( 04.11.2010) בו הוא הורשע בנהיגה ברכב ללא רישיון נהיגה, בזמן פסילה, בהפקרה לאחר הפגיעה, בגרימת חבלה, אי מתן זכות קדימה ונהיגה ברשלנות. בעבירה השנייה (21.10.2009) הוא הורשע בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בתוקף. הצדדים גיבשו הסדר טיעון לפיו הפרקליטות תבקש עונש של שלוש שנות ממאסר וסנגוריו של זאהר יוכלו לבקש מהשופט להימנע מעונש מאסר בפועל.

זאהר טען להגנתו כי הוא סובל מבעיות קשב וריכוז קשות ומטופל בריטאלין. שירות המבחן תלה חלק ניכר מההתנהגות האימפולסיבית שלו בהפרעות קשב וריכוז ובעיות משפחתיות. שירות המבחן הגיע למסקנה כי מיצוי הדין עלול לגרום לנסיגה משמעותית במצבו של זאהר. שירות המבחן המליץ לבית המשפט להימנע מעונש מאסר בפועל ולהסתפק בעבודות שירות בצד טיפול פסיכיאטרי.

השופט, שלמה בנג'ו טען בהחלטתו, כי לאחר ששקל את כל הפרטים כולל נסיבותיו האישיות של הנאשם הגיע למסקנה כי אין זו הפעם הראשונה שזאהר עובר עבירה קשה. לכן, קיבל השופט את הסדר הטיעון בין הצדדים וגזר על זאהר 18 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא על עבירה דומה. כמו כן נשלל רישיונו של זאהר לתקופה של שלוש שנים בפועל וחצי שנה על תנאי למשך שלוש שנים.

תאונות פגע וברח והפקרת פצועים הפכה לתופעה שכיחה במחוזותינו. לאחרונה נדרסה למוות לי זיתוני, הנהג הדורס והבחור שישב לידו ברחו לצרפת. כמו כן בימים אלו מתנהל גזר הדים במשפטו של טל מור שהרג את שניאור חשין בתאונה וברח ללא הגשת עזרה. בתחילת ספטמבר נדרס נער בן 15 ליד טמרה והדורס נמלט מהמקום בלי להגיש עזרה. מתחילת השנה נהרגו 11 בני אדם בתשע תאונות פגע וברח קטלניות.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "פגיעה באדם והפקרתו ללא הגשת עזרה הינה עבירה חמורה, אנטי-חברתית ובלתי מוסרית. במקרים מעין אלו, החוק מתיר לבית המשפט לגזור על הנהג שפגע וברח עד 9 שנות מאסר אך לצערנו בפועל, ברוב המקרים, אין ממצים את מלוא חומרת הדין עם הנהגים הפוגעים. בית המשפט חייב להחמיר בעונשים בתאונות פגע וברח כדי להבהיר כי התנהגות מסוג זה, איננה מתקבלת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד