כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרס למוות רוכב אופניים ויבצע רק חצי שנה של עבודות שירות

בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו גזר על אליעזר ישראלי את העונש בשל היותו נהג זהיר והתחשב בכך שהביע צער עמוק וחרטה על מותו של הנער בן ה-15 בלבד

דרס למוות רוכב אופניים ויבצע רק חצי שנה של עבודות שירות
בערלה יעקובוביץ - דוברות זק"א

בתאריך ה-06.09.2011 פסק בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו, כי נהג אשר דרס למוות רוכב אופניים בן 15 והמשיך בנסיעה עוד 20-30 מטרים, יבצע שישה חודשי עבודות שירות ולא ישלח למאסר. בתאריך ה-21.11.2006 פגע אליעזר ישראלי ברכבו בנער ליר פנקס כשרכב על אופניו ברחוב דה וינצ'י בתל אביב, במעבר חצייה או בסמוך אליו. ישראלי המשיך בנסיעה עוד כ-20-30 מטרים עד שצעקות העוברים והשבים הפנו את תשומת ליבו לפגיעה בנער. ליר פנקס נהרג והתביעה דרשה כי ישראלי יואשם בגרימת מוות ברשלנות.

ישראלי, שהיה נהג מקצועי במשך שנים רבות, הביע צער עמוק וחרטה על מותו של ליר פנקס. ישראלי הציג עבר תעבורתי אשר מעיד על היותו נהג זהיר, למרות שהתפרנס מנהיגה נרשמו לחובתו שבע הרשאות בלבד ומעולם לא היה מעורב בתאונת דרכים. ישראלי, אלמן, אב לשתי בנות וסב לארבעה נכדים, טען כי מאז התאונה הוא סובל מנדודי שינה, חוסר תאבון ומתקשה לתפקד. שירות המבחן טען כי מאז התאונה הוא איננו נוהג ונתון במצב פוסט טראומתי.

בגזר הדין הקל יחסית, טענה השופטת נועה פראג לבוא כי: "לאחר ששקלתי את כל השיקולים הראויים ובכלל זה מצבו המיוחד של הנאשם ומנגד חומרת העבירה, תוצאותיה הטרגיות ואינטרס הציבור, החלטתי שהאיזון הראוי לכך שלא אגזור מאסר לריצוי". השופטת פראג לבוא, פסקה כי ישראלי הורשע בגרימת מוות ברשלנות וירצה שישה חודשי מאסר בפועל אשר יומרו לעבודות שירות, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, פסילה מלהחזיק רישיון נהיגה לצמיתות ותשלום בסך 30 אלף שקלים למשפחת פנקס.

מעמותת אור ירוק נמסר: "בימים אלו של חופשה, כשמאות אלפי ילדים נמצאים ברחובות ובטיולים, על הנהגים להיות ערניים, ודרוכים לפעולות הילדים. על הנהגים לתת זכות קדימה להולכי הרגל ולרוכבי האופניים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד