כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אייפון 4S נגד גלקסי נקסוס - איזה מכשיר טוב יותר?

לאחר דחייה של שבוע בעקבות מותו של סטיב ג'ובס, חשפו גוגל וסמסונג את מכשיר הסלולר החדש שלהן ואת מערכת ההפעלה Ice Cream Sandwich

  • כ"ה תשרי התשע"ב
אייפון 4S נגד גלקסי נקסוס - איזה מכשיר טוב יותר?



גוגל וסמסונג השיקו ביום רביעי בהונג קונג את מכשיר הדגל שלהן, גלקסי נקסוס (Galaxy Nexus) - מתחרה ישיר במכשיר הדגל של אפל, אייפון 4S. גלקסי נקסוס צפוי להריץ את מערכת ההפעלה החדשה של גוגל, Ice Cream Sandwich (או בקיצור ICS), שזכתה גם לשם אנדרואיד 4.0. גוגל מתכוונת להטמיע את מערכת ההפעלה החדשה בכל מכשירי הסלולר שעושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד, כולל במכשיר הדגל האחר שלה - נקסוס II S.

מסיבת העיתונאים - שנדחתה בשבוע עקב מותו של מייסד ומנכ"ל אפל סטיב ג'ובס - יצרה מצב מעניין במיוחד: שתי ענקיות טכנולוגיה הציגו בתוך פרק זמן של שבועיים מכשיר דגל חדש וגרסאות חדשות למערכות הפעלה למכשירי הסלולר שהן מפתחות. אפל חשפה את 5 iOS וגוגל את ICS.

מכשיר הדגל החדש של גוגל וסמסונג מציע מאפייני חומרה מתקדמים במיוחד. הוא כולל מסך 4.65 אינץ' סופר אמולד (Amoled), התומך ברזולוציה של 720 על 1,280 מגה-פיקסל. יש לו מעבד בעל ליבה כפולה שעובד במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ של טקסס אינסטרומנטס (TI), שמאפשר ביצועים משופרים ומאריך את חיי הסוללה. גלקסי נקסוס כולל מצלמה אחורית של חמישה מגה-פיקסל ומצלמה קדמית של 1.3 מגה פיקסל. גוגל היתה מעורבת מאוד בפיתוח הגרסה החדשה ובעיצוב המכשיר, ולמעשה אנדרואיד 4.0 תהיה מערכת הפעלה של גוגל גם לטאבלטים.

מגזין המחשוב PC World ערך השוואה בין שתי מערכות ההפעלה החדשות של אפל וגוגל בשורה של מאפיינים. הן גוגל והן אפל שיפרו באופן משמעותי את תוכנת הצילום. אפל מסייעת למשתמשים ליצור תצלומים ישרים יותר, ו-ICS מציעה צילום פנורמי שמדביק תמונות כדי ליצור תמונה אחת רחבה ופילטרים ליצירת תצלומים מעניינים (בדומה לתוכנת שיתוף הצילום Instagram).

במישור ההפעלה הקולית גוגל שיפרה את התוכנה שלה, כך שהן 5 iOS ו-ISC מאפשרות למשתמשים לנגן מוסיקה, לחפש ברשת, להכתיב תזכורות ולשלוח הודעות טקסט ומיילים באמצעות פקודה קולית. ואולם מי שמצפה שגוגל תציע ביצועים הדומים לאלה של אפל ולאפליקציית Siri, עשוי להתאכזב.

ICS שיפרה גם את חוויית הגלישה. למשל נוספה היכולת לשמור דף אינטרנט לקריאה מאוחרת ללא חיבור לרשת. לעומתה, מערכת ההפעלה 5 iOS הוסיפה פיצ'ר בשם "רשימת קריאה".

גוגל שיפרה את מערכת ההתראות שלה. היא הוסיפה שירות חדש שמציג בפני המשתמש תמונות זעירות של כל האפליקציות שהוא מפעיל, ויש לה גם ממשק ששואב מידע ממיקרוסופט Metro UI, ומציג תמונות של אנשים ואת כל העדכונים החברתיים שלהם משירותים כמו גוגל פלוס וטוויטר. אפל שאלה ממנה את הקונספט ובנתה ב-5 iOS מערכת הודעות משלה.

ICS שיפרה גם את תיבת הג'ימייל והפכה אותה לידידותית יותר, איפשרה לסנכרן את היומן לאפליקציות אחרות והוסיפה אפשרויות כמו זום-אין למפות. בנוסף היא שאלה מהחזון של הסטארט-אפ הישראלי אונבו והציגה אפליקציית חדשה שמעדכנת את המשתמש כמה דאטה הוא צורך על גבי גרף.

אחד הפיצ'רים המעניינים שיש ל-ICS הוא Android Beam, שמאפשר למשתמשים לשתף אפליקציות, אנשי קשר, מוסיקה וקטעי וידאו על ידי הצמדת שני מכשירי סלולר זה לזה (רק למכשירים עם שבב NFC). בנוסף, במקום להשתמש בלחצנים מציעה כעת מערכת ההפעלה החדשה שלושה כפתורי מגע כחלק מובנה בממשק המערכת. כפתור אחד הוא מנהל משימות שמאפשר להגיע לרשימת האפליקציות הפתוחות או האחרונות שהופעלו. כפתור שני מספק גישה מהירה למסך הבית וכפתור שלישי - חזרה. פיצ'ר מעניין נוסף שגוגל מציעה הוא היכולת לפתוח את מכשיר הסלולר באמצעות זיהוי פנים.

מבחינת גיבוי ואחסון, משתמשי אנדרואיד כבר מצליחים לאחסן בענן זה זמן מה, כולל אפליקציות שנרכשו, מוסיקה (באמצעות שירות Google Music) ותמונות (על ידי גוגל פלוס). לעומתה, אפל הציגה במערכת הפעלה החדשה שלה את שירות iCloud שמאפשר למשתמשים לסנכרן אפליקציות בין מוצרי אפל השונים.

גוגל וסמסונג יכולות לסמן וי

במובן מסוים שתי החברות מנהלות קרבות על פטנטים - אך לא אחת שואבות פיצ'רים זו מזו. יהיו כאלה שיגדירו זאת "הפריה הדדית". אף ששתי מערכות ההפעלה מציעות שירותים מתקדמים זהים, עדיין ניכר ההבדל בתפישת המותג של לקוחות כלפיהן.

אנדי רובין, ממציא מערכת ההפעלה אנדרואיד וסגן נשיא בכיר בגוגל, אמר בשיחה עם פרשן הטכנולוגיה של "וול סטריט ג'ורנל", וולט מוסברג, שאנדרואיד עדיין לא זוכה לסקס-אפיל של אפל. לדבריו, בעוד אנדרואיד התאימה לגיקים ומערכת ההפעלה Honeycomb (מערכת ההפעלה המתקדמת יותר של גוגל) השתפרה בהצגת הטכנולוגיה - ICS מציגה שיפור מבחינת חוויית המשתמש.

"תמיד רצינו לשפר את החוויה של המשתמשים לחוויה אינטואיטיבית. מכשירי אנדרואיד צריכים להיות הרחבה של חיי האנשים ביומיום, והמטרה של גוגל היא להגיע לכך", אמר רובין כשנשאל כיצד גוגל מתכננת להילחם באפל בכל הקשור לפשטות השימוש במכשירי סלולר.

גוגל נקסוס ישווק באירופה, בארה"ב ובאסיה בתחילת נובמבר ולאחר מכן יופץ לשווקים נוספים (לא נאמר דבר על ישראל בשלב זה). לא נמסר מה יהיה מחיר המכשיר, אבל ל"וול סטריט ג'ורנל" נאמר כי הוא יתומחר בדומה לסמארטפונים המתקדמים של סמסונג, שנמכרים כיום ב-700 דולר בדרום קוריאה.

למעשה גוגל וסמסונג מתחרות באפל בשני דגמים: גלקסי נקסוס וגלקסי II S, שתומך בדור הרביעי שסמסונג הציגה בדרום קוריאה בחודש שעבר. "אנחנו מאמינים שיש מספיק לקוחות לשני המכשירים", אמר סגן נשיא בחטיבת המובייל של סמסונג במסיבת העיתונאים.

סמסונג היא יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה לאחר נוקיה, והיא המוכרת העיקרית של סמארטפונים מבוססי אנדרואיד שמתחרים באפל. לפי חברת המחקר גרטנר, למערכת ההפעלה אנדרואיד יש נתח שוק של 43.3% - לעומת 18.2% לאפל ו-22.1% לנוקיה סימביאן.

בגוגל ציינו שהשקת מערכת ההפעלה החדשה עם סמסונג לא צפויה להפריע להשקת מכשירי אנדרואיד של מוטורולה - זאת לאחר שבאוגוסט רכשה גוגל את חטיבת הסלולר של מוטורולה עבור 12.5 מיליארד דולר.

למרות השיפורים שגוגל וסמסונג הציגו, הקרב של השתיים מול אפל הוא עדיין ביצירת סביבה אינטרנטית שתומכת במשתמשים. גוגל וסמסונג יכולות לסמן וי בכל הקשור למפרט חומרה, וגם השיפורים במערכת ההפעלה החדשה מעמידים אותה בשורה אחת עם מערכת ההפעלה של אפל, אבל אפל עדיין מציעה חוויה נעימה יותר בכל הקשור להתקנה ולשימוש באפליקציות .

בהשקה בהונג קונג אמר רובין כי החברה "קרובה" להציע למשתמשים שירות מדיה ומוסיקה, "מרכיב עיקרי שחסר", לדבריו, במאמצים של גוגל למשוך משתמשים מאפל. רובין ציין שגוגל לא תפעל במודל המכירה ב-99 סנט של אפל אלא תציע שירות מוסיקה שונה במקצת, אך לא סיפק פרטים נוספים. כבר במאי הציגה גוגל את שירות המוסיקה המקוון שלה, שמאפשר למשתמשים בארה"ב להעלות עד 20 אלף שירים לשרתים של גוגל ולהתחבר אליהם מהסמארטפון - שירות שמזכיר מאוד את שירות ה-iCloud החדש של אפל.

"ניו יורק טיימס" דיווח בשבוע החולף כי גוגל מתכוונת להציע זירה הדומה לזו של iTunes - שתאפשר לגולשים לרכוש שירים בפורמט MP3. המלחמה של גוגל באפל היא בשני מישורים כעת: תוכנה וחומרה. מצד אחד שיפור מערכת ההפעלה כך שתספק למשתמשים חוויה קלה לשימוש כמו של אפל. מערכת ההפעלה ICS החדשה בהחלט מספקת לה תחמושת לקרב בהיבט זה. מצד שני, שיפור החומרה כדי להשיג או לפחות לעמוד בקצב שבו אפל מחדשת את מכשיריה.

טוענים לכתר

הנקסוס החדש אינו היחיד שמתחרה באייפון כיום. מוטורולה הוציאה בימים האחרונים את המכשיר Droid Razr, שנחשב למכשיר חזק מאוד. הוא כולל מעבד בעל ליבה כפולה במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ, זיכרון פנימי 1 ג'יגה-בייט RAM ושטח אחסון של 16 ג'יגה. מכשיר Titan של HTC, עוד מתחרה לאייפון החדש, כולל מעבד 1.5 ג'יגה-הרץ, זיכרון פנימי 512 מגה-בייט ושטח אחסון של 16 ג'יגה. מכשיר דרויד ביוניק של מוטורולה הוא מתחרה נוסף לאייפון וכך גם סמסונג גלקסי S II (והדגם Epic 4G Touch). ל-RIM יש מכשיר בלאקברי Torch שנחשב למתקדם בקו מוצריה.

כולם מתחרים באייפון 4S, אבל רק לאחר שיותר סמארטפונים יכללו את מערכת ההפעלה החדשה וגוגל תשפר את היכולת להשתמש בצורה נוחה באפליקציות ובמוסיקה - היא תוכל באמת להתחיל להילחם על כיסם ולבם של המשתמשים מול המכורים לאפל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד