כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק: להחמיר את רף הענישה על עברייני תאונות "פגע וברח"

בעקבות מתן גזר הדין לטל מור אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": אם הנהג הפוגע ידע שידה הארוכה של חוק תגיע אליו ייתכן שיתעשת ויתפקד במקום להפקיר את הפצוע". מתחילת השנה התרחשו בישראל 9 תאונות פגע וברח

אור ירוק: להחמיר את רף הענישה על עברייני תאונות "פגע וברח"

בעקבות מתן גזר הדין לטל מור - 12 שנות מאסר (ראה ידיעה נפרדת) אומר שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": על בית המשפט להחמיר את רף הענישה על עברייני תאונות "פגע וברח" ולהטיל עונשים כבדים יותר על עבריינים מסוגו של טל מור שהיה גם נתון להשפעת סמים ואלכוהול. "פגע וברח" הפכה לתופעה רחבת היקף. על מנת להרתיע נהגים פוגעים מלברוח מזירת התאונה, יש הכרח להחמיר בענישה. אם הנהג הפוגע ידע, שידה הארוכה של חוק תגיע אליו ושבבריחה ממקום התאונה הוא מסתכן בעונש כבד ביותר, ייתכן שיתעשת ויתפקד במקום להפקיר את הפצוע".

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מתחילת השנה התרחשו בישראל 9 תאונות "פגע וברח" בהן נקטלו חייהם של 11 בני אדם. מידי שנה מתרחשות, בממוצע, כ-700 תאונות "פגע וברח". מדי שנה נפגעים בממוצע יותר מ 1000 איש בתאונות 'פגע וברח'. ונהרגים, מידי שנה בממוצע, קרוב ל 18 בני אדם. בין השנים 2000-2011 התרחשו יותר מ-7700 תאונות פגע וברח. בשנים אלה נפגעו בתאונות "פגע וברח" כמעט 11,000 איש. נהרגו למעלה מ 210. יותר מ 840 נפצעו קשה. הנתונים מבוססים על נתוני הלמ"ס.

אבואב, קורא לכנסת, להעביר לאלתר את הצעת החוק, להחמרת עונשם של עברייני תאונות "פגע וברח", אשר אושרה לקריאה שניה ושלישית בכנסת. עמותת "אור ירוק", תומכת בהצעת החוק החדשה ומקדמת אותה ונציג מטעם העמותה היה נוכח בכל דיוני הועדה בנושא. "במקרים מעין אלו, יש לאפשר לבית המשפט להטיל עונש מקסימלי של 14 שנות מאסר ולהמשיך ולהחמיר את רף הענישה בהתאם להצעת החוק שהוגשה לאחרונה ע"י ח"כ משה מטלון, ח"כ זאב בייליסקי וח"כ רוברט אילטוב". "מדובר בעבירה החמורה והאכזרית ביותר על הכביש המבטאת זלזול בחיים אדם", מוסיף אומר אבואב, "פגיעה באדם והפקרתו ללא הגשת עזרה הינה עבירה אנטי-חברתית ובלתי מוסרית".

ב5 לאוקטובר אישרה ועדת חוק חוק ומשפט להעביר לקריאה שניה ושלישית בכנסת הצעת חוק מחמירה בעבירות פגע וברח של ח"כ משה מטלון, זאב ביילסקי ורוברט אילטוב. הצעת החוק קובעת כי: נהג שיורשע בהפקרת פצוע ברשלנות, יהא דינו מאסר של עד 3 שנים. נהג שיורשע בהפקרת פצוע בידיעה, יהא דינו מאסר של עד 7 שנים. נהג שיורשע בחבלה חמורה או כאשר התוצאה קטלנית, יהא דינו עד 14 שנות מאסר. הצעת החוק מחמירה את הענישה גם על נוסע שהיה ברכב הפוגע, ולא דיווח לשירותי החירום - דינו יהיה עד 7 שנות מאסר בפועל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד