ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

במקום דלק נדל"ן: אבי שמש ושאול קובה יבנו במנהטן את מגדל המגורים הגבוה בעיר במיליארד דולר

הבניין, בגובה של 400 מטרים, יהיה השני בגובהו למרכז הסחר העולמי החדש

  • כ"ה תשרי התשע"ב
במקום דלק נדל"ן: אבי שמש ושאול קובה יבנו במנהטן את מגדל המגורים הגבוה בעיר במיליארד דולר



קבוצת CIM, הנמצאת בבעלות הישראלים לשעבר אבי שמש ושאול קובה וחברת דרקסל ברנהם למברט, מתכננת לבנות את בניין המגורים הגבוה ביותר בניו יורק, לפי "וול סטריט ג'ורנל". הבניין, שיוקם בפארק אבניו 432, נבנה בהשקעה של מיליארד דולר.

לפי הדיווח, CIM רכשה בשנה שעברה את הפרויקט, שנמצא במרכז מנהטן, ב-305 מיליון דולר - מחיר נמוך בהרבה משווי הקרקע לפני המשבר הכלכלי. לפי מומחי נדל"ן, נחשב השטח לאחד האתרים האטרקטיביים בעולם, בשל היותו ממוקם בלבה של ניו יורק.

הבניין, שגובהו יהיה 400 מטרים, יתנשא מעל לבניין המגורים הגבוה ביותר בניו יורק כיום, הנמצא בסמוך לגשר ברוקלין ואשר עוצב על ידי האדריכל הנודע פרנק גרי. הוא יהיה גבוה אף מבניין האמפייר סטייט והבניין היחיד שיהיה גבוה ממנו הוא בניין מרכז הסחר העולמי החדש.

עדיין לא ידוע מתי צפויה להסתיים הבנייה, אך לפי "ג'ורנל" CIM זקוקה להלוואה של 700 מיליון דולר על מנת לבנות את הפרויקט - משימה לא פשוטה לנוכח מצב הכלכלה בארה"ב ובאירופה. שמש אמר ל"ג'ורנל" כי הוא בטוח ביכולת החברה להשיג הלוואה. "יש לנו יחסים ותיקים עם בנקים ואנחנו צופים שנשיג מימון הרבה לפני כל סוג של דדליין".

CIM, הפועלת כחברת השקעה פרטית, מנהלת כיום נכסים בסך 9.5 מיליארד דולר והמשקיעה הגדולה ביותר בה היא קלפרס, קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה, שהשקיעה בה 1.7 מיליארד דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד