כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרווח השני בגובהו בתולדות פורד: 1.65 מיליארד דולר ברבעון השלישי

התאוששות מרשימה: החברה רשמה 10 רבעונים רווחיים ברציפות

  • כ"ח תשרי התשע"ב
הרווח השני בגובהו בתולדות פורד: 1.65 מיליארד דולר ברבעון השלישי

יצרנית המכוניות האמריקאית פורד דיווחה על רווח נקי בסך 1.65 מיליארד דולר ברבעון השלישי. מדובר ברווח השני בגובהו בתולדות החברה ב-108 השנים מאז הוקמה. היה זה גם הרבעון הרווחי ה-10 ברציפות של החברה, המדגימה התאוששות מרשימה מהמשבר שפקד את תעשיית הרכב האמריקאית באמצע העשור הקודם.

הכנסות החברה צמחו ב-14% והסתכמו ב-33.1 מיליארד דולר. הרווחים וההכנסות עלו על תחזיות האנליסטים, אך מניית פורד יורדת ב-1.3%. בניגוד למתחרותיה האמריקאיות ג'נרל מוטורס וקרייזלר - פורד לא נזקקה לסיוע ממשלתי ב-2009 ודיווחה על חוב בסך 12.7 מיליארד דולר. החברה אף רשמה הפסדים בתקופה שקדמה למשבר הפיננסי, אך נטלה הלוואות בסך 23 מיליארד דולר, שהחוב הנוכחי הוא שריד שלהן.

בעוד יצרניות המכוניות באירופה וביפן ממשיכות להתמקד בדגמים קטנים, יעילי אנרגיה וזולים, פורד המשיכה לחזק את מותגי המכוניות הגדולות שלה כמו מכוניות הכביש-שטח אקספלורר. מכוניות כביש-שטח ומכוניות פיק-אפ היוו 68% ממכירות פורד ברבעון השלישי.

החברה מנסה לשפר את צריכת הדלק של האקספלורר. לצורך כל, היא הגדילה את יעילות הדלק בכ-30% בשנים האחרונות. מכירות האקספלורר זינקו השנה ביותר מכפליים וכלל תחום מכוניות הכביש-שטח של פורד רשם צמיחה של 29% במכירות ברבעון השלישי.

פורד הגדילה את היקף הייצור שלה בצפון אמריקה ב-12%, לסך של 656 אלף מכוניות ומשאיות קלות. מכירות המכוניות של פורד עלו ב-11% ב-9 החודשים הראשונים של השנה, מעט מעל הגידול של 10% שהיה בכל שוק המכוניות האמריקאי - זאת לפי נתוני חברת אוטודאטה. נתח השוק של פורד בארה"ב עלה ב-0.1% ל-16.8%.

פורד הצליחה להביא לאישור חוזה חדש עם 40,600 עובדים, במסגרתו יעלו עלויות העבודה בפחות מ-1% בשנה. ההסכם הקיבוצי אינו כולל העלאה לעובדים בכירים, ולא העלאת שכר בשל עליית יוקר המחיה. בתמורה, התחייבה פורד ליצור 12,000 משרות עד 2015, מרביתם עבור עובדים המשתכרים 15.78 דולר לשעה - ולא 28 דולר לשעה כפי שמשתכרים העובדים הבכירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד