כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בית המשפט המחוזי קבע: סף עבירה מינימום לנהיגה בשכרות

החל מהיום העונש המינימאלי בעוון נהיגה בשכרות יהיה שלילת רישיון בפועל לשנתיים, כך קבע בית המשפט המחוזי. אור ירוק: "הנורמה "מי ששותה לא נוהג" חייבת להיות מושרשת עמוק יותר באמצעות חינוך והסברה"

בית המשפט המחוזי קבע: סף עבירה מינימום לנהיגה בשכרות

בתאריך 11 לאוקטובר 2011 ביטל בית המשפט המחוזי בירושלים פסיקה של בית המשפט לתעבורה, וגזר 24 חודשי שלילה לאדם שנהג בשכרות. נסים מנחם הורשע על פי הודאתו בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, כאשר בגופו נמצאו 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף. מדובר ברמת אלכוהול הנמצאת ברף האכיפה העליון. בית המשפט לתעבורה גזר עליו שבעה חודשי שלילה בפועל. נסים מנחם הגיש ערעור לעונש, בטענה כי מדובר בעונש חמור ולא מידתי בשל רמת האלכוהול הגבולית. מצד שני גם המדינה ערערה על החלטת בית המשפט בטענה כי העונש קל מדי וחורג בצורה משמעותית מפסילת המינימום הקבועה בחוק לעבירות, בעוון נהיגה בשכרות.

השופט אמנון כהן, קיבל את דרישת המדינה להחמרה בעונש ודחה על הסף את בקשתו של מנחם להקלה. לטענת השופט כהן: "כל עוד המחוקק לא קבע אחרת, מדרג הענישה צריך להתחיל מ-24 חודשי שלילה בפועל והלאה- ככל שכמות האלכוהול גבוה יותר,כך תוגדל תקופת השלילה". בית המשפט המחוזי ביטל את שבעת חודשי השלילה וגזר על נסים מנחם 24 חודשי שלילה בפועל. בעשותו כך מעביר בית המשפט מסר חד וברור כי יש לנקוט מדיניות ענישה מחמירה בעבירות של נהיגה בשכרות.

השפעת אלכוהול ונהיגה בשיכרות הם מהגורמים השכיחים להתרחשותן של תאונות דרכים קטלניות.
מדי שנה מתרחשות מאות תאונות המוגדרות כתאונות הקשורות לאלכוהול. מדובר בתאונות בהן הנהג בחר להתיישב ליד ההגה על אף שאלכוהול פוגע בכישורי הנהיגה שלו

מעמותת אור ירוק נמסר: "האלכוהול פוגע בקשב, בזיכרון, הקואורדינציה מתדרדרת, יש רפיון מחשבתי, יכולת שיפוט לקויה, עלייה בשגיאות בנהיגה, הראייה נפגעת ויכולת התגובה והשליטה ברכב נפגעים. הנורמה "מי ששותה לא נוהג" חייבת להיות מושרשת עמוק יותר באמצעות חינוך והסברה בקרב ציבור הנהגים, במיוחד הצעירים שבהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד