כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לראשונה: טנדר זכה לציון של חמישה כוכבים במבחן ריסוק

פורד ריינג'ר, שיימכר בארץ כמאזדה BT-50, זכה לציון המירבי; המיניוואן לנצ'יה וויאג'ר איכזב עם 4 כוכבים

מבחן ריסוק של טנדר
מבחן ריסוק של טנדר

הארגון הבטיחותי האירופי EuroNCAP, ערך באחרונה סבב מבחני ריסוק ל-12 מכוניות חדשות שכולן יימכרו (או כבר נמכרות) בשוק הישראלי. הפתעת הסבב היא הטנדר פורד ריינג'ר, שיימכר בארץ תחת השם מאזדה BT-50. לראשונה, זוכה טנדר לציון של חמישה כוכבים וציון ההגנה על הנוסעים הוא 96%. גם ההגנה על הולכי רגל, במקרה של דריסה, זכתה למחמאות עם ציון של 81%. טנדרים שנבחנו בעבר קיבלו ציונים עלובים ונחשבו לכלי רכב לא בטוחים.

המכונית החשובה ביותר לשוק הישראלי שנבחנה היא טויוטה יאריס החדשה, שתגיע לארץ לקראת סוף השנה. המכונית קיבלה חמישה כוכבים עם ציון של 89% בהגנה על נוסעים וציון של 60% בהגנה על הולכי רגל.

מכוניות היוקרה שנבחנו- ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, אאודי Q3 ומרצדס M-קלאס, זכו כולן לחמישה כוכבים ולציון גבוה בסעיף "עזרי הבטיחות האלקטרוני". דגמים אלה מצוידים בהתרעה מפני מעבר נתיב לא מתוכנן או אי שמירת מרחק שאינם מוצעים במכוניות הזולות יותר.

יונדאי ולוסטר, מכונית הקופה החדשה, זכתה לציון מצוין של 96% בהגנה על נוסעים ולחמישה כוכבים בסך הכל. גם אופל אסטרה GTC, המיניוואן אופל זאפירה, שברולט קפטיבה, פיאט פרימונט (הנמכרת בארץ כדודג' ג'רני) ולנצ'יה תמא (קרייזלר 300C החדשה) זכו למספר הכוכבים המקסימלי.

רק מכונית אחת נפלה מחמישה כוכבים: לנצ'יה וויאג'ר, הנמכרת בישראל תחת המותג קרייזלר, זכתה לארבעה כוכבים בלבד. ההגנה על נוסעים מבוגרים קיבלה ציון של 79%, והגנה על ילדים במושב האחורי- 67% בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד