י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שנתיים של חקירה

אחרי 10 חקירות: כתב האישום הצפוי נגד דרעי

שנתיים חלפו מאז החלו אריה ויפה דרעי להיחקר, עשר חקירות עברו מאז על השר והאחרונה שבהם התקיימה לפני כחודש, אמש מתפרסם בערוץ 10, כי השר דרעי צפוי לעמוד בפני כתב אישום, אך לא חמור כפי שהעריכו הפרשנים מלכתחילה

אריה דרעי. צילום: פלאש 90
אריה דרעי. צילום: פלאש 90

כשנתיים לאחר שנפתחה חקירה בלהב 433 ורשות המיסים נגד שר הפנים אריה דרעי, פרסם אמש (ראשון) אביעד גליקמן בערוץ 10, כי בכירים במערכות האכיפה סבורים כי אין די ראיות להעמיד את דרעי לדין בגין שוחד, אך לדעתם יש להאשימו בעבירות מס. בפרקליטות ציינו כי דרעי חשוד בקבלת שוחד, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה, שבועת שקר ושיבוש הליכי משפט.

בין המשטרה, רשות המיסים והפרקליטות מתקיימת תמימות דעים על כל שיש להגיש נגד דרעי כתב אישום, כך מדווח גליקמן, אך בפרקליטות נוטים שלא להגיש נגדו אישום בשוחד, שזו העבירה החמורה ביותר שבה הוא חשוד. "המלצות המשטרה ורשות המסים צפויות כבר בשבועות הקרובים, כאשר ברשויות האכיפה סבורים שביצע עבירות חמורות של מיסים והלבנת הון". הפעם, בשונה מהרשעתו בשנת 1999, מדובר בעבירות, לכאורה, מתוחכמות בהרבה.

מאז פתיחת החקירה במרץ 2016, נחקר אריה דרעי וגם רעייתו יפה דרעי בשל חשדות שקיבל כספים לכיסו מתוך תרומות לעמותות שקשורות לאשתו ולמשפחתו, וכן בחשד להעלמות מיסים בעסקאות נדל"ן. דרעי נחקר תשע פעמים, האחרונה שבהם בשבוע שלאחר חג הפורים.

אריה דרעי חקירות כתב אישום עבירות מס יפה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד