ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כך תבחרו את דלת הפנים שלכם

מתלבטים באיזו דלת פנים לבחור? בואו לשמוע על מגוון הדלתות שמציעה דלתות פנדור, מהם היתרונות והחסרונות של כל דלת ועוד שלל טיפים לבחירת הדלת המתאימה ביותר

כך תבחרו את דלת הפנים שלכם



לאחר שהחלטתם לרכוש דלתות פנים דקורטיביות הבה ונעשה קצת סדר בהבנת המוצרים הרבים הקיימים. הבנת סוגי המוצרים תקל עליכם בהתאמתם לצרכיכם ולרמת הציפיות שלכם.

ראוי להתייחס לעובדה כי קיימים בשוק הדלתות מוצרים רבים הקרויים "למינטו" – שם אותו החדירה פנדור לשוק בשנת 2002. הגדרה זו שימשה בתחילה למשפחת מוצרים של פנדור, אך עם הזמן החלו שאר היצרנים להשתמש גם הם בשם זה. כיום, הגדרה זו מייצגת סוג עיטוף מסוים לדלת ולמשקוף. משמעות הדבר היא ששמות דומים למוצרים אינם משקפים את רמת איכותם. לכן, כדאי לא להסתמך על השם למינטו ולהשקיע זמן בבירור חומרי הגלם המרכיבים את הדלתות, המשקופים וההלבשות וכן לבחון את המפרט הטכני הספציפי של כל יצרן.

אנו בדלתות פנדור מספקים את דגמי הלמינטו שלנו במגוון אפשרויות ורמות שדרוג שונות אך המכנה המשותף לכולן הוא כי חומר העיטוף של הדלת והמשקוף הינו פורמייקה גמישה, ולא PL (נייר מצופה) או משקוף עטוף (עיטוף על בסיס נייר).

דלתות מצופות למינציה

דלתות מצופות, אשר יש הנוהגים לכנותן דלתות למינציה, הינן הדלתות הבסיסיות הנמצאות כיום בשוק. הן מורכבות בדרך כלל מחומרים פשוטים וזולים יותר ועמידותן פחות גבוהה באופן יחסי. עם זאת, מחירן הינו נמוך יותר והן מהוות אפשרות פרקטית עבור לקוחות המחפשים דלתות לשימוש פונקציונאלי.

יתרונות: גימור נאה ומחיר זול, מתאים בעיקר למקומות בהם לא נעשה שימוש בהרבה מים לניקוי הרצפות כגון חדרים בעלי רצפת פרקט או שטיח מקיר לקיר.

חסרונות: עטוף הנייר מאוד רגיש ויכול להתקלף ממכות ושריטות די פשוטות, רגישות למים.



דלתות למינטו

דלתות הלמינטו של פנדור הינן דלתות ברמת גימור גבוהה ביותר. ייצור הדלתות נעשה באוטומטיזציה כמעט מלאה, מה שמאפשר רמת דיוק גבוהה ביותר. הדלתות עשויות מחומרים איכותיים בעלי עמידות גבוהה יותר לשריטות, שחיקה ומים.

מסגרת הדלת עשויה מעץ מפולח משובח (בעל רמות לחות מבוקרות) כאשר חלקה התחתון של הדלת הוא בעל מסגרת עץ וכמות משולשת של עץ אורן על מנת לאפשר את קיצור הדלת במידת הצורך ללא פגיעה בשלדת הדלת הבסיסית.

מילוי הדלת הינו כוורת או פלקסבורד. תפקידה של הכוורת הדחוסה למלא את החלל שבמרכז הדלת, מה שהופך אותה לדלת קלה ועמידה. אנו בפנדור משתמשים בתהליך הייצור בכוורת תעשייתית דחוסה מאוד.

הפלקסבורד הינו לוח שבבי עץ וסיבי פשתן דחוסים, התואם לגודל המרחב הפנימי של הדלת. הפלקסבורד מתפקד בעיקר כמבודד אקוסטי ותרמי משופר, הוא אינו מתעוות בתנאי חום וקור וידוע כמעכב בעירה.

מילוי הדלת בפלקסבורד הופך אותה לכבדה יותר באופן משמעותי (כ-13 ק"ג) ונותן תחושה של דלת מסיבית ומלאה. מילוי זה הינו עדיף על עץ מלא כיוון שאינו מתעוות בשינויי טמפרטורה - מה שקורה בלוחות עץ רבים. כמו כן, הוא עדיף יותר לסביבה מאחר ואורך החיים של הדלת ארוך יותר מהכוורת.

המשקופים הפולימריים מומלצים לכל בית ובמיוחד בחדרי אמבטיה או במידה ושוטפים את הרצפות עם הרבה מים.

חשוב לציין כי למרות שבתחתית הדלת מותקן ציפוי PVC המקנה לה עמידות גבוהה יותר לרטיבות, הדלת ומסגרתה עדיין עשויות עץ ולכן יש למנוע ממנה מגע עם מים.

דלתות צבע

דלתות אלה נקראות בלשון הלקוחות כדלתות שלייפלק, דלתות אפוקסי, דלתות צבועות בתנור וכן הלאה. הן בדרך כלל מגיעות במפרט טכני איכותי והן נחשבות לבעלות רמת הגימור הגבוהה ביותר. נוסיף לכך את עבודת צביעת הדלת והמשקוף (תהליך המייקר את הדלת) ומה שמתקבל הינה דלת יקרה יותר מסוגי הדלתות האחרים, בעלת גימור מושקע המאפשר חריטות עיצוביות כגון: דלת מחורצת קוואטרו, חריטת סולם, מסילה, משובצת ועוד, וכן מנעול מגנטי.

בפנדור אנו עושים שימוש בצבעים אקריליים בלבד, צביעה זו אינה דוהה או מצהיבה כמעט כלל לאורך השנים, זאת לעומת צביעה פוליאוריטנית אשר משנה את גוונה תוך זמן קצר יחסית.



דלתות צבע "יוניק"

בבית ישראלי נעשה שימוש בכמות רבה מאוד של מים לשטיפת הרצפות. מתוך כך, נולד הפיתוח הייחודי של חברת פנדור – דלתות יוניק. דלתות יוניק הן דלתות מלאות. שבעת הס"מ התחתונים במבנה הפנימי שלהן עשויים WPC, הן נצבעות צבע אקרילי בשיטת צביעה מיוחדת ומגיעות יחד עם משקופים והלבשות פולימריים.

תכונות אלה הופכות את דלתות יוניק לדלתות היחידות העמידות באמת בפני מים – והיחידות המגיעות עם תעודת אחריות ל-3 שנים לנזקי מים ומזיקי עץ. מלבד להיותן דלתות איכותיות מן המעלה הראשונה, הן גם בחירה עיצובית נפלאה.

למעשה, בפנדור כל דלתות הצבע הן בהכרח דלתות יוניק.



דלתות פרימיום

פנדור מציעה כיום את דלתות הפרימיום– סדרת דלתות ברמה הגבוהה ביותר. דלתות הפרימיום הן בעלות אפשרות לדוגמאות ייחודיות המשלבות פסי מתכת וחריטות, הן מגיעות עם אפשרות של גבהים לא סטנדרטיים, מצוידות בצירים נסתרים איכותיים המאפשרים פתיחה של 180 מעלות, משקל הדלת אינו מורגש בצירים אלה והיא נעה עליהם כחסרת משקל למרות היותה דלת מלאה. הלבשות הפולימר בעלי חזית שטוחה, מנעול מגנטי וצביעה אקרילית גם הם הופכים את דלתות הפרימיום של פנדור לדלתות האולטימטיביות לכל דירת יוקרה.

משקופים

משקופי פנדור כיום מתחלקים לשני סוגים: משקופי עץ מפולח ומשקופים פולימריים.

משקוף עץ

הרוב המוחלט של יצרני ויבואני הדלתות משתמשים במשקופי עץ הבנויים מעץ אורן או מעץ אורן מפולח. זהו משקוף מצוין לבתים ומשרדים אשר מותקנת בהם רצפת פרקט או שטיחים מקיר לקיר. משקופים אלה הינם איכותיים אך רמת עמידותם לרטיבות הינה מוגבלת.

משקופים פולימריים – WOOD POLYMER COMPOSITE

משקופים הבנויים על בסיס PVC ועץ מה שהופך אותם לעמידים לרטיבות, למכות ופגעים מכניים, לטרמיטים, תולעי עץ וכיוצא בזאת. לכל משקופי פנדור העשויים עץ ו-WPC מתווספות מסגרות משקוף העשויות מ-WPC חזק במיוחד ועמיד לרטיבות בצורה מעולה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד