ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק בדרך לשיתוף פעולה עם מכון מחקר הולנדי

מכון המחקר TNO מעורב בסדרת מחקרים להערכת אפקטיביות, בנושא פתרונות לבטיחות בדרכים. מנכ"ל אור ירוק: "הצלחת שיתוף הפעולה תתן מענה ממוקד ופרטני יותר לכל סוגי האוכלוסייה"

אור ירוק בדרך לשיתוף פעולה עם מכון מחקר הולנדי

מומחי המחקר בעמותת "אור ירוק" נפגשו ביום רביעי, ה-02.11.2011 עם מומחי מכון המחקר היוקרתי TNO, מהולנד, במטרה ליצור שיתוף פעולה והחלפת נתונים. ד"ר קרי מלון וג'וזף זוויננברג, ממכון המחקר TNO מעורבים בסדרת מחקרים להערכת אפקטיביות, בנושא פתרונות לבטיחות בדרכים. במסגרת ביקורם של המומחים ההולנדים בארץ, נפגשו איתם מומחי "עמותת אור ירוק" בראשותה של ד"ר ציפי לוטן. פגישת העבודה עסקה בשיתוף פעולה בין מחלקת המחקר בעמותה ובין מכון המחקר ההולנדי.

הצוותים בחנו את הדרכים לבניית בסיס מידע על נתוני ניטור הנהג מבלי לפגוע בצנעת הפרט. הכוונה היא ליצור שיתוף פעולה קבוע שבו יחליפו מומחי אור ירוק מידע עם מכון המחקר ההולנדי. שיתוף פעולה כזה, יעשיר את מאגר הנתונים של העמותה וייתן למומחי המחקר פרמטרים חדשים בתחום ניטור התנהגויות נהיגה וזהירות בדרכים.

ד"ר ציפי לוטן, המדענית הראשית בעמותת אור ירוק עוסקת שנים רבות בנושאי הבטיחות בדרכים במסגרת העמותה ובשיתוף מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בטכניון. "החלפת המידע תחזק את שיתוף הפעולה של עמותת אור ירוק עם מכוני המחקר המובילים באירופה, ותהווה פתח לשיתוף מידע בנושאי טכנולוגיות מתקדמות", מאמינה לוטן. מומחה נוסף בצוות הוא ערן ראובני, מנכ"ל איגוד מערכות חכמות (ITS). ראובני מאמין כי: "בשנים הקרובות צפויה מגמת הרחבה בהצטיידות של חברות וארגונים בטכנולוגיות ניטור הרכב. חובה עלינו לעשות מאמץ הנדסי כדי להעניק את הנתונים האלה לגורמי המחקר בעמותה, ללא פגיעה בפרטיות הנהגים".

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב: "הצלחת שיתוף הפעולה עם מכון מחקר בסדר גודל כזה, תביא לזיהוי ממוקד של מאפייני ההיפגעות בתאונות דרכים. מטרת שיתוף הפעולה היא לתת מענה ממוקד ופרטני יותר לכל סוגי האוכלוסייה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד