כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרבי מאמשינוב אוסר לאכול עופות רגילים

הרבי מאמשינוב מורה בתקופה האחרונה בנחרצות לחסידיו כי אין לאכול בשר עוף רגיל ויש לעבור לאכול רק תרנגול הודו • הרבי: "אם היה עליי לבחור בין זה ובין איסור אכילת "גיבראקס" (שרויה) בפסח, הייתי עושה התרת נדרים על אכילת גיבראקס"

הרבי מאמשינוב. צילום: שוקי לרר. צילום רקע: פלאש 90
הרבי מאמשינוב. צילום: שוקי לרר. צילום רקע: פלאש 90



בחודש האחרון, מורה הרבי מאמשינוב בנחרצות לחסידים השואלים אותו באופן פרטי כי אין לאכול בשר עוף רגיל. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרבי אמר כי "אין לאכול בכלל בשר עוף רגיל בכל צורה שהיא, ולעבור לאכול בשר תרנגול הודו".

כשהרבי נשאל על ידי אחד מחסידיו עד כמה משמעותי האיסור שלא לאכול בשר עוף רגיל, התשובה המפתיעה הייתה כי אם היה עליו לבחור בין זה ובין איסור אכילת "גיבראקס" (שרויה) "הייתי עושה התרת נדרים על אכילת גיבראקס (שרויה) בפסח במקום לאכול עוף רגיל במצב הנוכחי".

בנוסף הרבי נשאל על ידי הגבאי עצמו מדוע הוא אינו יוצא בהכרזה גלויה בנושא ורק מורה באופן אישי לכל אחד. הרבי הגיב: "כל זמן שהם (בעלי הכשרויות) לא מוכנים לי לתת ולראות את כל המסלול בנוגע לענין ההכלאות עצמם, אין באפשרותי לצאת בהודעה פומבית גורפת. אולם בעקבות המידע החדש שהגיע אליי בחודש האחרון, אני נאלץ לאסור על כל אחד ואחד ששואל אותי באופן אישי".

גם בנוגע לשאלת שידוך, כשאחד החסידים סיפר לרבי שהבחור איננו מקפיד שלא לאכול עוף, התשובה היתה ברורה וחלקה: "או שלא ימשיכו עם השידוך, או שהבחור יצהיר כי הוא מתחיל לאכול מעכשיו רק תרנגול הודו".



הרבי מאמשינוב. צילום: משה גולדשטייןצילום: הרבי מאמשינוב. צילום: משה גולדשטיין
הרבי מאמשינוב. צילום: משה גולדשטיין


המידע החדש שהגיע לפתחו של הרבי מגדולי וצדיקי הדור, הוא בנושא הבעייתי של "ההכלאות". לרבי נודע כי מדובר בהכלאת עוף שאין לו מסורת - עוף חדש שיש לו סימני טהרה, וישנו חשש מוצק שמעורב בהכלאת העוף, מין שאינו טהור, ובמקרה כזה הוא נאסר ע"י כל הפוסקים.

מקורביו של הרבי אומרים, כי הוא אינו מוכן לספר מה הוא המידע החדש שהגיע לפתחו, אולם נחרץ בדעתו לאסור אכילת עוף רגיל.
אמשינוב סערת עפות כשרות הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד