ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נמשך המחסור במוצרי חלב של טרה ושטראוס

המחסור נרשם בחלק מסניפי רשתות השיווק - ככל הנראה בעקבות עלייה בביקוש בגלל המבצעים • בכיר בענף: המוצרים החסרים - בעלי שיעור רווחיות נמוך

  • י"ג חשון התשע"ב
נמשך המחסור במוצרי חלב של טרה ושטראוס

המחסור ברשתות השיווק במוצרי חלב של טרה ושטראוס ממשיך - כך נודע ל-TheMarker. המחסור במוצרי חלב של שתי החברות בחלק מנקודות המכירה החל כבר לפני כחודשיים, בשיא תקופת החרם על תנובה, חברת מוצרי החלב הגדולה במדינה.

בתקופה זו יצאו שלוש חברות החלב במבצעים אגרסיביים. השילוב של המבצעים יחד עם השפעות החרם על תנובה, הביאו לכך שהשחקנית השנייה בגודלה בשוק, שטראוס, והשלישית בגודלה, טרה של החברה המרכזית למשקאות, לא הצליחו לעמוד בביקושים אף שהגבירו את הייצור.

אחרי החגים החל שוב מחסור של כמה מן המוצרים של החברות בחלק מנקודות המכירה. על אף הסברה כי החוסרים נובעים מימי עבודה מועטים בעת החג ולכן הבעיה צפויה להיפתר בתוך כמה ימים, גם אתמול נרשמו חוסרים בחלק מנקודות המכירה של שופרסל, רמי לוי שיווק השקמה ורשתות נוספות.

במקרה של טרה, המוצרים החסרים הם בעיקר חלב וקוטג' ובחלק מהסניפים גם מעדן קצפת מו. בשטראוס המחסור הוא בעיקר בחלב ובגבינה לבנה. ככל הנראה, החברות מתקשות לעמוד בקצב הייצור לנוכח המבצעים שבהם יצאו. בניגוד לתנובה, שהגדילה את האריזות של חלק ממוצריה לתקופת החגים, טרה הצהירה כי הגדלת האריזות תישאר בתוקף למשך כמה חודשים, וגם כיום היא מוכרת אריזות מוגדלות של קוטג', חלב, גבינה לבנה וצהובה, ומציעה את מעדן הקצפת מו בהנחה של 25%.

גם שטראוס הודיעה כי תאריך את מבצעיה לחג עד סוף השנה, לאחר שספגה ביקורת. שטראוס מציעה בימים אלה שני גביעי קוטג' או 2 יחידות גבינה לבנה ב-10 שקלים, וארבע יחידות דנונה או מילקי ב-10 שקלים. בנוסף הורידו החברות את מחירי חלק ממוצריהן אחרי ירידת מחיר המטרה של החלב לפני כחודש וחצי.

לדברי בכיר באחת מרשתות השיווק הגדולות, "כושר הייצור שלהם אינו גדול מלכתחילה, ומכסות החלב שלהם אינן מספיקות. מעניינת העובדה כי במצב שבו נקלעות החברות לחוסרים, הם מתבטאים במוצרים פחות רווחיים עבורן. במוצרי פרימיום, שבהם שיעור הרווחיות שלהן גבוה יותר - אין כמעט חוסרים אף פעם". לדברי בכיר אחר, "לשטראוס יש מחסור בגבינה ומטרה אנחנו מקבלים פחות מהיקף ההזמנה בכל המוצרים".

מטרה נמסר בתגובה: "כמו תמיד, אנחנו עושים את המקסימום כדי לספק את מוצרינו בכלל נקודות המכירה". משטראוס לא נתקבלה תגובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד