כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פולקסווגן ג'טה החדשה: איכותית - אבל משהו חסר

ג'טה החדשה נוחה ובעלת ביצועים טובים, אבל לא מתרוממת ליתר מפאסאט מוקטנת בלי שאר רוח • מסקנות מנסיעת הרצה

פולקסווגן ג'טה. צילום: רון אלון
פולקסווגן ג'טה. צילום: רון אלון



אדון סבון רווק, מרוויח יפה. הוא גר בפתח תקוה, נוסע רק במכוניות חדשות. אדון סבון אוהב מכוניות סדאן, רצוי עם תא מטען גדול, שאפשר להכניס לתוכו הכל.

אדון סבון קנה פולקסווגן ג'טה חדשה. הוא אחד הקונים הראשונים של המכונית בישראל. לא חיכה למבחני דרכים בעיתונות, גם לא לנסיעת מבחן משל עצמו. אדון סבון שם מקדמה של 20 אלף שקל וחתם על הזמנה.

קיבל אותה לפני שבוע: ג'טה שחורה, אוטומטית, מנוע בנפח 1,400 סמ"ק, רמת אבזור טרנדליין, הבסיסית ביותר. מיד יצא צפונה לנסיעת הרצה. אף על פי שבספר שמגיע עם המכונית כתוב במפורש שלא צריך הרצה. ככה הוא רגיל. מכונית חדשה צריכה הרצה.

סבון ארז לתוך תא המטען הרבה מזוודות, ספרים, אוכל וכלי אוכל, הניע ונסע. ג'טה החדשה נוסעת מהר. יותר מדי מהר. צריך ללחוץ בעדינות, ציין סבון לעצמו, אנחנו רק בהרצה ואנחנו לא רודפים אחרי אף אחד.

כמה אני מתגעגע לג'טה הקודמת שלי ולמנוע הישן, זה היה יופי של מנוע. 1,600 סמ"ק עם 102 כוחות סוס. זה היה מנוע פשוט שלא התקלקל. עכשיו שמו כאן מין טורבו כזה שמסתובב מהר, ובטח יתקלקל עוד מעט או יעוף מהמקום.

ומה רע בתיבת ההילוכים האוטומטית הישנה, תופף סבון בעצבנות על ההגה, בשביל מה צריך את התחכום הזה עם שני המצמדים? בשביל מה צריך שבעה הילוכים? מה זה, אופניים? בטח גם זה יישבר בקרוב, או יומיים אחרי שהאחריות תיגמר.

מחר, קיבל סבון החלטה נחושה, אלך למוסך של דוד לבדוק כמה יעלה לי תיקון מנוע ותיבת הילוכים קומפלט. סבון שקע במחשבות נוגות.

לקראת מחלף זכרון הוא התעודד. בסך הכל, ג'טה החדשה היא מכונית מעולה. כל כך נעימה ונוחה. כל כך איכותית. הצורה שלה יפה. באמת לא מבין בשביל מה צריך לבזבז 200 אלף שקל על פאסאט.

לקראת ערב הגיע לראש הנקרה, אכל חמים וטעים ונכנס לישון באכסנייה. בלילה חלם על אופנועים; אופנועי כביש עצבניים, שמשאירים פס שחור של גומי על הכביש. סבון התעורר, ניגש לחלון, הציץ למגרש החנייה, ראה את הג'טה השחורה שלו חונה - תמיד הוא מקפיד לחנות עם האף החוצה - ונרגע.

הכל בסדר, בוקר טוב

בבוקר, שוב מחשבות נוגות. הדלק יקר. הנסיעה הזאת יקרה. אולי היה עדיף לוותר על ההרצה. סבון התחיל לחשב חישובים. במהירות של 80 קמ"ש - הוא לא נוסע יותר מהר מזה בהרצה - הג'טה עושה 17 ק"מ לליטר. אז אולי הנסיעה לא כל כך יקרה. ובעצם, טוב שהם שמו את המנוע הקטן החסכוני.

סבון סיים את הנס קפה והכין לעצמו תה, שיהיה במה לטבול את הביסקוויט. ושוב מחשבות. למה האוטו יקר כל כך? למה הייתי צריך לשלם 139 אלף שקל? אפילו אין שם חישוקים קלים, בקרת שיוט, חלון שמש בגג. לא שאני צריך את הדברים האלה, אבל למה לא שמו אותם במכונית יקרה כל כך?

מרוב מחשבות הוא נרדם. ברקע הטרנזיסטור על רשת ב'. ושוב חלום. ובחלום שועטות בכביש החוף הרבה מכוניות. נוסעות מהר, צפוף, פגוש אל פגוש. פתאום תאונה. המכוניות מתנגשות, עולות באש, אנשים נמלטים לצדדים בצרחות. סבון מתעורר מבוהל, ניגש לחלון. הג'טה השחורה שם, מכוסה בכיסוי הכפול. הכל בסדר. בוקר טוב.

בעד: נוחות, איכות, ביצועים.
נגד: שמרנית, יקרה.
שורה תחתונה: פאסאט מוקטנת בלי שאר רוח.
רוחב: 178 ס"מ משקל עצמי: 1,365 ק"ג

תצורה: ארבע דלתות, סדאן, חמישה מקומות ישיבה הנעה ותמסורת: הנעה קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בת שבעה הילוכים ביצועים: מהירות מרבית - 202 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות צריכת דלק: נתוני מעבדה - 16.6 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 11 ק"מ לליטר קבוצת זיהום: 4 בטיחות: שש כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, חמישה כוכבים במבחני ריסוק של EuroNCAP שנת השקה: 2010 מחיר: 139 אלף שקל

אבזור בסיסי: בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך, מערכת שמע עם שליטה מההגה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד