כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אושר יבוא של מכוניות מסחריות לנכים

מרחיבים את היבוא האישי: נכים שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי לבטיחות בדרכים, יוכלו ליבא מכוניות עד משקל 5 טון לרבות ואנים גדולים המתאימים לשימוש הנזקקים לכסא גלגלים

  • י"ז חשון התשע"ב
 אושר יבוא של מכוניות מסחריות לנכים
יעקב נחומי

בשורה לציבור הנכים, ואולי גם לכל נהגי ישראל: שר התחבורה, ישראל כץ, נתן בשבוע שעבר אישור עקרוני ליבוא מכוניות מסחריות ביבוא אישי לשימוש נכים, כך נודע ל-TheMarker.

תקנות היבוא האישי אוסרות על יבוא של מכוניות במשקל העולה על 4 טונות, קרי, מכוניות מסחריות, אולם נכים יוכלו ליבא מכוניות עד משקל 5 טונות ובכללן ואנים גדולים המתאימים לשימוש הנזקקים לכיסא גלגלים.

שר התחבורה אישר את היבוא בעקבות המלצת גורמי המקצוע באגף הרכב שבחנו את כלל ההיבטים הכרוכים בהרחבת סוגי כלי הרכב המותרים ביבוא אישי. זאת, אחרי שארגוני הנכים איימו בהגשת בג"צ כנגד המשרד. רק נכים שאושרו בידי המכון הלאומי לבטיחות בדרכים יוכלו להביא מכוניות כזאת, אולם מדובר בהרחבה נוספת של האפשרות ליבוא אישי ולא מן הנמנע שיבוא מכוניות מסחריות יותר באופן גורף בעתיד.

הדגם העיקרי המתאים לנכים הוא פורד E350 (אקונוליין), ואן אמריקני גדול שנמכר בארץ בעבר. היתרונות ביבוא אישי הם שאפשר לרכוש מכונית עם ציוד מקורי לנכים, ללא צורך בהרכבות מקומיות. בנוסף, המחירים ביבוא אישי מארה"ב נמוכים בכ-50 אלף שקל ממכוניות מקבילות ביבוא סדיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד