ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כאוס בבתי החולים: 100 רופאים הגישו התפטרות

הרופאים המומחים, מכל מרחבי הארץ, הודיעו הבוקר על צעדי ההתפטרות כהזדהות עם המתמחים • מאות סטאז'רים שובתים היום כאות הזדהות עם הרופאים המתמחים

מומחה בבית חולים. צילום: יעקב נחומי
מומחה בבית חולים. צילום: יעקב נחומי

הבוקר (ג') הגישו 100 רופאים מומחים מכתבי התפטרות והצטרפו בכך למאבק הרופאים המתמחים נגד ההסכם שנחתם בין הרופאים לבין משרד האוצר.

"המהלך הזה מבטא תסכול של 40-50 שנים", אמר אחד מהרופאים המתפטרים. רובם דיברו בעילום שם, שכן משרד הבריאות אסר עליהם להתראיין.

מכתבי התפטרות התקבלו בבתי החולים איכילוב (כ-50), רמב"ם (32) ובשיבא. מדובר בהתפטרות שתיכנס לתוקף תוך חודש ימים. המכתבים יבוטלו, לדברי המגישים אותם, אם יימצא פתרון למשבר המתמחים.

במקביל לא הגיעו לעבודה בשעות הבוקר למעלה מ-200 סטאז'רים בבתי החולים בכל רחבי הארץ, ו'תרמו' בכך להעמקת הכאוס השורר גם כך. כמה מתמחים מימשו את הודעות התפטרותם שנפסלו בידי מערכת המשפט.

לדברי המתמחים הם קיבלו "איומים פשיסטיים" על כך שרופאים לא יוכלו לשוב לעבודה במהלך 3-4 השנים הקרובות בשל הפיטורין היזומים.

בכינוס שערכו הבוקר הרופאים נשא ד"ר אבי גדות, מתמחה בבית החולים איכילוב, דברים קשים על הממונה על התקציבים באוצר, אילן לוין. "אילן לוין ונערי האוצר כנראה יותר חזקים מאיתנו, מהציבור ומבג"ץ. מי שמנהל את המדינה זה לא ראש הממשלה - זה הם, נערי האוצר. בסוף אדם שרואה בכל חייו מספרים הוא זה שמחליט. ניסו להציג אותנו כרודפי בצע, לא ביקשנו שקל, הצד שמסכן חיי אדם בשביל כסף מציג אותנו כרודפי בצע", אמר.

אחר כך הפנה את דבריו נגד מנכ"ל משרד הבריאות: "רוני גמזו שכח שהוא רופא ושכח איפה הוא גדל. הוא מתבלבל ובמקום להציף את הנושא למעלה שביבי יפתור אותו, הוא מתבלבל ומנסה לאיים על הרופאים. במשמרת שלו נופלת מערכת הבריאות".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, קרא היום הן למתמחים והן לרופאים המומחים "לחזור בהם מהתפטרותם ולתת למו״מ עם האוצר שנקבע על ידי בגץ, להבשיל".

לדברי ליצמן, "על כולם לגלות אחריות לציבור החולים וההתפטרות אינה דרך אחראית. היא פוגעת בשליחות הרופא ויש לחזור להידברות. נחכה ונמתין להחלטת ביה״ד. משרד הבריאות נערך בשיתוף מנהלי בתי החולים בצל המשבר, כדי להבטיח ששירותי הבריאות ניתנים בצורה מיטבית ושוטפת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד