ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"הסיכוי של גבר צעיר להיהרג בתאונה גבוה פי 5 מאשר אישה צעירה"

כך נטען בכנס הבינלאומי של עמותת ״אור ירוק״ בנושא נהיגת צעירים. עוד עולה מהכנס כי הפער בין נשים צעירות לגברים צעירים, בסיכויים להיהרג בדרכים בישראל, הוא הגדול ביותר מכל מדינות אירופה

"הסיכוי של גבר צעיר להיהרג בתאונה גבוה פי 5 מאשר אישה צעירה"



״ישראל מצליחה יותר מרוב מדינות אירופה להוריד את שיעור המוות בדרכים בקרב צעירים, אך עדיין סיכוייהם של צעירים (15-30) בישראל להיהרג בדרכים גדול בכ-60% משאר קבוצות האוכלוסייה״ - כך אומרת גרציאלה יוסט, מנהלת במועצה האירופית לבטיחות בדרכים etsc, בהרצאתה בכנס אור ירוק לנהיגת צעירים, שנערך היום בתל אביב.

באירופה, מוסיפה יוסט, ב 37% מכלל מקרי המוות בדרכים מעורב נהג/רוכב צעיר. בישראל הנתון גבוה יותר ומסתכם בכ 40%. יוסט, כאמור, מדגישה את ההבדלים בין גברים צעירים לנשים צעירות בהקשר של קטל בדרכים. באירופה- הסיכוי של צעירים בכלל להיהרג בתאונות דרכים גדול בכ 75% משאר קבוצות האוכלוסייה. הסיכוי של גברים צעירים גדול בכ168%.

בישראל, אומרת יוסט, קיים הפער הגדול ביותר בין נשים צעירות וגברים צעירים בנתוני הקטל בדרכים, ביחס לשאר מדינות אירופה. ״הגברים הצעירים בישראל נוטים להסתכן יותר והנשים הצעירות בישראל נוטות לנהוג יותר בבטיחות״ מסבירה יוסט. לדבריה סיכוייו של גבר צעיר להיהרג בדרכים בישראל גבוה פי 5 מסיכוייה של אישה צעירה. באירופה- סיכוייו של גבר צעיר להיהרג בדרכים גבוה פי 4 מסיכוייה של אישה צעירה.

תמונות מהכנס










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד