ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

רמב"ם מכריז על מרד: "משרד הבריאות מסכן את החולים"

הנהלת בית החולים רמב"ם הודיעה הבוקר כי היא דוחה את הוראת משרד הבריאות לשחרר לאלתר מעבודתם 10 רופאים בכירים • ועד הרופאים צפוי להודיע על השבתת בית החולים

הפגנת הרופאים. צילום: ארכיון
הפגנת הרופאים. צילום: ארכיון

מרד חסר תקדים במערכת הבריאות: הנהלת בית החולים רמב"ם הודיעה הבוקר כי היא דוחה את הוראת משרד הבריאות לשחרר לאלתר מעבודתם 10 רופאים בכירים מבית החולים. זאת בטענה שמדובר ברופאים חיוניים שעזיבתם תפגע בבריאות החולים.

הנהלת רמב"ם מאשימה באופן חסר תקדים בחריפותו את הנהלת משרד הבריאות בפגיעה בחולים. בהודעה שפירסמה היום ההנהלה, נאמר: "משרד הבריאות העביר הבוקר להנהלת בית החולים רמב"ם רשימת של 10 מנהלי מחלקות יחידות ורופאים בכירים, שיש לקבל את התפטרותם לאלתר. מדובר ברופאים העובדים ברמב"ם שנים רבות ומרכזים תחומים חיוניים לטיפול בחולים. קבלת ההתפטרות של רופאים אלו באופן מיידי תהווה פגיעה קשה בחולים. הנהלת רמב"ם מתוך ראייתה את טובת החולים איננה יכולה לבצע את הנחית משרד הבריאות.

ועד רופאי בית החולים רמב"ם עומד להכריז בשעה הקרובה על השבתת הפעילות הלא דחופה לאלתר. הצעד נעשה בתגובה להחלטת משרד הבריאות אתמול להודיע ל-10 מהמומחים שהתפטרו אתמול כי התפטרותם נכנסת לתוקף באופן מיידי. במשרד הבריאות החליטו לוותר על המתנה של 30 יום - תקופת ההודעה המוקדמת.

במשרד הבריאות נקטו בצעד זה לאחר שרופאי בית החולים סירבו לקבל את בקשתו של מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, להקפיא את מכתבי ההתפטרות עד לדיון בבג"ץ שייערך מחר וידון בשאלת ההתפטרות.

ועדים בבתי חולים נוספים עשויים להודיע גם הם על צעד דומה בהמשך היום לאות הזדהות עם רופאי רמב"ם.

חוקיותו של הצעד שבו נוקטים ברמב"ם מוטלת בספק רב שכן הארגון היציג - ההסתדרות הרפואית - לא הכריז על סכסוך עבודה כנדרש על פי חוק. כמו כן, חתמו הרופאים רק באחרונה על הסכם קיבוצי שאוסר עליהם לשבות למשך 8 השנים הקרובות. כעת, בוחנים במשרד הבריאות את הצעדים שיינקטו בנוגע להשבתה.

הודעת משרד הבריאות מעמיד בספק את רצינות כוונתם של המומחים להתפטר שכן משרד הבריאות הודיע להם למעשה שהוא מקבל את רצונם להתפטר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד