כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

האם פורד פוקוס אקובוסט היא מכונית ספורטיבית?

ומה חדש ברנו פלואנס דיזל אוטומטית

  • י"ט חשון התשע"ב
פורד פוקוס אקובוסט. צילום: אלכס שפירו
פורד פוקוס אקובוסט. צילום: אלכס שפירו



פורד פוקוס אקובוסט

ניר צבי, חניון ההנהלה של דלק מוטורס. בין המאזדות לפורדים חונה ב.מ.וו סדרה 5 חדשה, שמזכירה לי - עוד לא התרגלתי לרעיון - שדלק מוטורס היא עכשיו גם יבואנית ב.מ.וו. נחמד יותר לנהוג בב.מ.וו סדרה 5 מאשר בפורד אקספלורר. פורד פוקוס החדשה לא מפוארת ומרשימה כמו ב.מ.וו, אבל כפי שמתברר בנסיעת המבחן, לא רעה לנהיגה. אנחנו לא מדברים על סתם פוקוס אלא על גרסת אקובוסט: מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו, 180 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית. המחיר הוא 150 אלף שקל ורמת הגימור היא טיטניום, שזה אומר, כמו במיצובישי סופר-לאנסר של פעם, שיש בה הכל.

אבל האם פוקוס אקובוסט היא מכונית ספורטיבית? המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש נמשך רק 7.9 שניות. המהירות המרבית היא 222 קמ"ש, והמכונית אכן מהירה מאוד על הכביש. בזכות הטורבו והמומנט הבשרני שמתקבל בסל"ד נמוך אפשר להאיץ חזק גם בהילוכים גבוהים, ולמעשה לא לסבול כלל מיחס ההעברה הארוך של התיבה.

אבל זה לא מספיק. פוקוס אקובוסט אינה מכונית חדה ונושכת. פוקוס הקודמת היתה ספורטיבית יותר. השורה התחתונה: אל תקנו אותה בשביל הספורט, קנו אותה בשביל החבילה: ביצועים טובים, אבזור מקיף ומחיר נוח. צריכת הדלק, אגב, כלל לא גרועה - 10 קילומטרים לליטר בנסיעת המבחן.

רנו פלואנס דיזל אוטומטית

בתחנה של בטר פלייס במודיעין מכוונים את הרובוט שאמור לשלוף את הסוללה מהמכונית ולהחליף אותה באחרת, טעונה בחשמל. מתברר שזה לא פשוט. דרוש כוונון עדין ומדויק, והסוללה כבדה מאוד. אני מסתכל על ההתרחשות מהצד, מאחורי הגדר - הכל שם סודי ולא נותנים להתקרב.

לצדי רנו פלואנס. לא חשמלית כמו של בטרפלייס אלא פלואנס דיזל. אז מה חדש? מה שחדש הוא התמחור - 120 אלף שקל לפלואנס דיזל עם תיבת הילוכים אוטומטית (עד לאחרונה מחיר המכונית היה 135 אלף שקל). המחיר זהה לפלואנס בנזין אוטומטית, והמשמעות היא שלראשונה מהווה הדיזל אלטרנטיבה ישירה לבנזין. אלטרנטיבה ישירה מבחינת מחיר רכישה, אבל מה לגבי ביצועים? פלואנס דיזל עם מנוע 1.5 ליטר טורבו מספקת 110 כ"ס - 5 כ"ס יותר ממנוע הבנזין - ו-24 קג"מ של מומנט לעומת 14.8 בלבד בגרסת הבנזין. המשמעות בכביש: פלואנס דיזל זריזה יותר מפלואנס בנזין.

נוחות הנסיעה של שתי המכוניות דומה - וטובה. כך גם מרווח הפנים. נותרה שאלת עלויות האחזקה. סולר יקר יותר מבנזין, אלא שפלואנס דיזל הרבה יותר חסכונית - 17 ק"מ לליטר בפועל לעומת 11 ק"מ לליטר. ההפתעה היא בסעיף עלויות הטיפולים. מקובל לחשוב שטיפולים בדיזל יקרים יותר, אבל מתברר שבעלי פלואנס בנזין ישלם ב-100 אלף הקילומטרים הראשונים של חיי המכונית סך של 5,200 שקל הוצאות טיפולים, ואילו בעלי פלואנס דיזל רק 4,200 שקל. ההבדל הוא ברצועת התזמון - בדגם הבנזין יש להחליף אותה ב-90 אלף קילומטר, ואילו בדיזל רק ב-160 אלף קילומטר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד