ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בקרוב: המים שלכם בברז יהיו בריאים יותר

ועדה מקצועית הגישה המלצות לתקן חדש למים המסופקים לתושבי ישראל • בין התקנות: רמת חיטוי גבוהה, סינון גם למי מאגרים ותוספת של מינרלים • לפי ההמלצות, יתווסף פלואור רק לרשויות הדורשות זאת

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

מי הברז הזורמים אל בתינו הגיעו היום (ב') אל שולחנה של ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן. המטרה: ניסוח תקנות חדשות שיקבעו את איכות המים.

מדובר בתקנות מודרניות ומחמירות העוסקות בין השאר בחיטוי מים, תוספות מינרלים למים ועוד.

התקנות הן תוצאות עבודה של ועדה מקצועית, בראשות פרופ' אבנר עדין, שבדקה תקנות מים של ארגוני בריאות וסביבה מובילים בעולם כמו WHO - ארגון הבריאות העולמי ו- EPA - הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, ובחרו בדרך כלל את התקנות המחמירות יותר.

פרופ' אבנר עדין, אמר כי ההישג הגדול ביותר של הוועדה הוא החובה לסנן מים עיליים (מי מאגרים) כמו גם מי תהום. הניקיון המיקרוביאלי, לדבריו, הוא הישג החשוב ביותר של הוועדה.

בפתח הדיון, התברר כי קיימים כמה נושאים שעדיין נתונים במחלוקת. אחד מהם הוא תוספת חומרים שונים למים, כגון פלואור למי ברז או מגנזיום למים שהותפלו. המלצת הוועדה הייתה להוסיף פלואור רק ברשויות המבקשות זאת.

ח"כ ד"ר רחל אדטו ציינה כי מול עמדת משרד הבריאות הדורש תוספת פלואור ישנם ארגונים המתנגדים לתוספת פלואור באופן גורף.

מר שמעון רדליך, מנכ"ל תמהיל, הציע כי המים המותפלים יוזרמו חזרה לאקוויפרים או לכינרת, שם הם יוכלו לקלוט שוב את המינרלים שאבדו בהתפלה. מר רדליך ודוברים אחרים הדגישו כי המגנזיום חשוב ביותר למניעת תחלואה וכי הוא מצוי במי ברז ולא במזון.

לגבי שאלת העלות, היו גורמים (משרד האוצר) שגרסו כי העלות תהיה שולית והיא יכולה להתגלגל על הצרכן. לעומתם, ח"כ הרב אורי מקלב העריך כי תוספות שונות למים יגרמו לעליה של 10% במחירי המים.

ועדת הפנים והגנת הסביבה תמשיך לדון בתקנות בשבועות הקרובים עד לאישורם באופן מלא.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד