י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אל על תטיס צליינים מניגריה במקום חברת תעופה טורקית

התקבל אישור עקרוני של השב"כ לביצוע הטיסות אך סידורי האבטחה שנדרשו היו קפדניים במיוחד

  • כ"ג חשון התשע"ב
אל על תטיס צליינים מניגריה במקום חברת תעופה טורקית

מסתמן כי אל על תטיס את קבוצות הצליינים מניגריה לישראל במקום חברת התעופה הטורקית אטלס ג'ט. זאת לאחר שהחברה הניגרית TAT שעבורה אל על היתה אמורה לבצע את הטיסות הסכימה ברגע האחרון לעמוד בדרישות הביטחון המחמירות יותר כלפי חברת התעופה הישראלית כך נודע היום (א') ל-TheMarker. המשמעות המעשית היא הכנסה כספית של מיליוני שקלים לחברת אל על.

אל על היתה צריכה להטיס מהחודש 15-12 אלף צליינים מניגריה לישראל ובחזרה במשך כחודשיים. על אף שהתקבל אישור עקרוני של השב"כ לביצוע הטיסות אך סידורי האבטחה שנדרשו לכך היו קפדניים במיוחד.

הזכיין לא יכול היה לעמוד בדרישות ואל על נטתה לוותר על הטיסות. בינתיים הסתבר, כי רשות התעופה האזרחית אישרה לחברת התעופה הטורקית לבצע את הטיסות בסידורי האבטחה קפדניים פחות מאלה שנדרשו מחברת אל על על ידי השב"כ. הסיבה לכך היא שמדובר בחברת תעופה זרה שאינה מחויבת לאותן הוראות ביטחון מחמירות החלות על חברות תעופה ישראליות.

בענף התעופה מתחו ביקורת חריפה על האישור שניתן, והמגעים בין שלטונות הביטחון של ישראל, חברת אל על והזכיין אשר הביע נכונות לעמוד בתנאי אבטחה מחמירים - חודשו ומסתמן שאל על תוכל בכל זאת לבצע את הטיסות. מחברת אל על נמסר בתגובה: "החברה מעוניינת מאוד לבצע את הטיסות להבאת הצליינים מניגריה וממשיכה לפעול בנושא מול כל הגורמים המעורבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד