כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בקשה לייצוגית נגד UMI: המכונית צורכת 40% יותר דלק מבפרסומים

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נטען ששברולט ספארק נוסעת 12 ק"מ לליטר, לעומת 19.6 ק"מ שהובטחו; סכום התביעה 43 מיליון שקל

  • כ"ג חשון התשע"ב
בקשה לייצוגית נגד UMI: המכונית צורכת 40% יותר דלק מבפרסומים

הפער בין ההצהרות האופטימיות של היצרנים על צריכת דלק לתוצאות בשטח היא תופעה ידועה, אבל כעת יידרש בית המשפט להוכיח האם מדובר בהטעיית צרכנים. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש עו"ד יוסי פוקס לבית המשפט המחוזי בת"א, נטען כי UMI, יבואנית שברולט, הטעתה צרכנים בדבר צריכת הדלק של המכונית המיני שברולט ספארק שהיא משווקת.

סוכן הביטוח יצחק הורוביץ טוען כי רכש את המכונית בשל צריכת הדלק הטובה שהובטחה לו - 19.6 ק"מ לליטר. אחרי שנסע במכונית התברר כי צריכת הדלק במציאות היא כ-12 ק"מ לליטר כ-40% יותר מהמובטח.

כאשר פנה לאנשי היבואנית, הוסבר לו כי הפעלת מזגן או הסעת נוסעים נוספים מעלה את צריכת הדלק. נתוני צריכת הדלק הרשמיים של היצרנים השונים נמדדים במעבדה ללא מטען או נוסעים ומבלי שהופעל מזגן או חימום וללא התנגדות רוח וחיכוך כביש משמעותי. זו הסיבה ששימוש במכונית בתנאי אמת מעלה מאוד את צריכת הדלק.

נסיעה עירונית עם עצירות והאצות מרובות גורמות לצריכת דלק מוגברת. גם נתוני פליטת המזהמים שנמסרים לרשות המיסים לצורך חישוב הציון הירוק מבוססים על בדיקות דומות.
כעת יהיה על בית המשפט להכריע האם יש בפער הזה הטעיית צרכנים, והאם יש לחייב את היצרנים לפרסם נתוני צריכת דלק ריאליים יותר.

מ-UMI נמסר בתגובה : "מדובר בנתוני יצרן, שנקבעים בידי יצרן הרכב בתנאים מבוקרים ולא על ידי היבואן המקומי. שברולט ספארק מציגה צריכת דלק שהיא מהטובות בקטגוריית המיני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד