י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רוב המשפחות מתכננות לשמור על המסורת

כמה משפחות מתכננות לאכול סעודה חלבית בחג, כמה משפחות מתכננות לאכול שתי סעודות חלביות ולמרות שנראה שאין כאלה, כמה משפחות מתכננות לא לאכול סעודה חלבית. סקר 'לובי נשי' בודק: כמה תפס טרנד החלבי בשנים האחרונות

צילום: נתי שוחט/ פלאש 90
צילום: נתי שוחט/ פלאש 90



כמעט כצפוי נראה שברוב המשפחות מככב החלבי בחג הקרוב. למרות שאולי אין שמחה אלא בבשר ויין, מסתבר שאנשים יכולים לשמוח גם מלזניית חצילים וגבינות עם יין לבן ודג טוב, או שאולי השמחה מגיעה דווקא משבירת השגרה שמתווספת לארוחה החלבית.

למעלה מ-60 אחוזים מהמשיבים לסקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' סיפרו כי הם אוכלים ארוחה חלבית בחג, אך נראה שארוחה חלבית אחת תספיק להם, או שאולי הבישולים לארוחה חלבית אחת מספיקים.

9 אחוזים מהעונים סיפרו שהחג כולו הולך להיות בסימן חלבי כששתי הארוחות הצפויות הן חלביות, יתכן שלמשפחות כאלה מתאים לאכול שתי סעודות חלביות אחרי שתי סעודות שבת בשריות וכבדות יחסית.

למרות שמדובר בחג החלבי ורוב גדול של המשפחות תאכלנה עוגת גבינה למנה אחרונה, לפחות באחת הסעודות, יש אחוז לא מבוטל של משפחות שבוחרות שלא לאכול חלבי כלל. אולי מכיוון שמחיר חומרי הגלם החלביים יקר יותר, תהליך הבישול מסובך יותר או שאולי אחד אחד מבני המשפחה אלרגי לחלב, כ-30 אחוזים מהמשיבים ענו כי יאכלו רק בשרי בימות החג וצפויות להן 5 סעודות מלאות בשר.

משקד החקלאות ומועצת החלב פרסמו השבוע לקראת החג את הנתונים על צריכת החלב בישראל. על פי הנתונים צריכת החלב עומדת על 179 ליטר לנפש בשנה. על פי מקררי החלב הריקים והתורים הארוכים בקופות, נראה כי חלק גדול מהצריכה של אותם 179 ליטר, הוא בחג השבועות. שיהיה לנו חג חלבי ושמח.
חג שבועות חג החלבי מוצרי חלב סעודת חג סקר לובי נשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד