כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אכזבה חשמלית: ציון נמוך לרנו פלואנס של בטר פלייס במבחן ריסוק

במבחני ריסוק שפורסמו היום זכו קיה ריו ופלקסווגן אפ לציונים טובים • המכוניות הסיניות הפגינו שיפור

אכזבה חשמלית: ציון נמוך לרנו פלואנס של בטר פלייס במבחן ריסוק

רנו, שהפכה את הבטיחות לדגל, קיבלה היום ציון מאכזב במבחן ריסוק של המכונית החשמלית שלה. מכון הבטיחות האירופי EuroNCAP פירסם היום תוצאות של מבחני ריסוק ל-14 מכוניות חדשות, ובהן רנו פלאונס ZE. הפלואנס החשמלית קיבלה ארבעה כוכבים בלבד, וציון של 72% בהגנה על נוסעים מבוגרים.

הסיבות לציון הנמוך הן, בעיקר, כרית אוויר שנפתחה בעוצמה לא מספקת לנהג והגנה לא מספקת על אזור החזה של הנוסעים. גם ההגנה על הולכי רגל, במקרה דריסה, הוגדרה כ"עלובה" וקיבלה ציון של 37%. במבחני ריסוק אלה לא נוסה תרחיש של פגיעה מאחור, שם שוכן המצבר הגדול של המכונית.

מכונית נקייה אחרת, שברולט וולט ההיברידית-נטענת, זכתה לחמישה כוכבים, ול-85% בסעיף ההגנה על נוסעים. גם המאליבו החדשה של שברולט זכתה לציון דומה. עוד נבחנו גם שלישיית המכוניות הקטנות החדשות של קונצרן פולקסווגן, פולקסווגן אפ, סיאט מי וסקודה סיטיגו, וכולן קיבלו חמישה כוכבים ו-89% בהגנה על נוסעים מבוגרים.

מכוניות חשובות נוספות לשוק הישראלי הן קיה ריו (5 כוכבים ו-92%) ופיאט פנדה שאכזבה עם ארבעה כוכבים ו-85% בהגנה על מבוגרים. המכון האירופי בחן גם שלושה רכבי פנאי ושטח חדשים. ג'יפ גרנד צ'ירוקי זכה לארבעה כוכבים, ול-82%, לעומתו- ריינג' רובר איווק קיבל חמישה כוכבים וכך סובארו XV (רכב פנאי על בסיס האימפרזה החדשה).

ההפתעה של סבב המבחנים הזה היו הציונים להם זכו שני דגמים סיניים- ארבעה כוכבים. תוצאה זו, שמשמעותה כישלון למכוניות מערביות, מעידה על שיפור אדיר בבטיחות של המכוניות מתוצרת סין. MG6, שתיובא לישראל בידי לובינסקי, זכתה ל-73% בהגנה על נוסעים מבוגרים, וג'ילי אמגרנד EC7 (לכלמוביל זיכיון היבוא בישראל), קיבלה באותו75% באותו סעיף. הדבר מעיד על השקעה הולכת וגוברת של היצרנים הסיניים בבטיחות, כדי להתאים את המכוניות שלהן לתקנים המחמירים של שווקי היצוא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד