א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מלחמות הפטנטים: הרגולטור האירופי חוקר את אפל וסמסונג

שתי החברות, שמעורבות ביותר מ-20 תביעות משפטיות ב-10 מדינות, התבקשו לספק מידע לנציבות האיחוד האירופי. הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה חושש מניצול לרעה של זכויות קניין רוחני למטרת פגיעה בתחרות

  • כ"ז חשון התשע"ב
אייפון מול גלקסי טאב. היצרניות נדרשו לספק תשובות  צלם: בלומברג
אייפון מול גלקסי טאב. היצרניות נדרשו לספק תשובות צלם: בלומברג

רגולטורים מהאיחוד האירופי חוקרים את אפל וסמסונג בעקבות מלחמותיהן בזירת הפטנטים. הרגולטורים חוששים כי השתיים וחברות נוספות עושות שימוש בלתי הוגן בזכויות קניין רוחני נגד יריבותיהן, אמר השבוע הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד. מוקדם יותר החודש, ביקשה הנציבות האירופית מאפל וסמסונג שיספקו לה פרטים לגבי פטנטים המהווים סטנדרטים בתעשיית הסלולר. שתי החברות מנהלות מלחמת פטנטים המקיפה מעל 20 תביעות משפטיות בעשר מדינות.

"ביקשנו מידע הן מאפל והן מסמסונג. עדיין לא קיבלנו תשובות. אנחנו צריכים לבחון את הנושא משום שניתן להשתמש בזכויות קניין רוחני כדי לפגוע בתחרות, אך נצטרך לראות את התשובות", אמר נציב האיחוד האירופי לתחרות, ז'ואקין אלמוניה. "באופן ספציפי, בתחום ה-IT ברור שזה לא המקרה. אפל וסמסונג הן בסך-הכל מקרה יחיד שמראה איך זכויות קניין רוחני יכולות לשמש כלי לצמצום תחרות". לדבריו, "סטנדרדיזציה וזכויות קניין רוחני הם שני כלים שניתן לעשות בהם שימוש לרעה בתחום ה-IT החדש".

זוהי הפעם הראשונה שהממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי מבטא באופן פומבי את דאגתו ממלחמת הפטנטים בתחום הסלולר. אנליסטים אמרו כי חברות יכולות להשיג יתרון על פני מתחרותיהן באמצעות איסורים בחוק על שיווק מוצרים מתחרים. גלקסי טאב, הטאבלט מתוצרת סמסונג, הוא המתחרה הפופולרי ביותר למכשיר האייפד של אפל, שניצב בראש טבלת מכירות הטאבלטים בעולם. אפל מנהלת מאבקים משפטיים בסוגיית הפטנטים גם עם יצרניות הסלולר הטאיווניות HTC ומוטורולה. ביכולתה של הנציבות לקנוס חברות שמפירות את כללי האיחוד האירופי בגובה מקסימלי של 10% מהמחזור העולמי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד