כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מרצדס-דיימלר מפסיקה את ייצור המייבאך

מייבאך, מותג העל משנות ה-30 שהוקם לתחייה ב-2002, סבל ממכירות חלשות והסב לדיימלר הפסדים מתמשכים • הייצור ייפסק ב-2013 לטובת הרחבת סדרת ה-S קלאס

  • א' כסלו התשע"ב
מרצדס מייבאך. צילום: רון אלון
מרצדס מייבאך. צילום: רון אלון

לאחר עשור של הפסדים ומכירות חלשות, הודיעה בסוף השבוע דיימלר, חברת האם של מרצדס, כי תפסיק לייצר את מכונית הסופר-יוקרה מייבאך ב-2013.

מאז החליטה דיימלר ב-2002 על חידוש מותג העל משנות ה-30, לא הצליחה החברה להנפיק רווחים מהמייבאך, שעולה 350 אלף דולר בארה"ב. ההפסדים שהסב המותג לדיימלר הקשו על החברה בהתמודדות מול ב.מ.וו על הבכורה. דיימלר הודיעה כי תסגור את קווי הייצור של מייבאך ב-2013, עם השקת הסדרה החדשה של המרצדס S-קלאס, שתורחב משני דגמים לשישה.

"הסגירה של מייבאך היא צעד הגיוני ונבון מבחינה פיננסית, המותג שקם לתחייה לא הצליח להגשים מחדש את המורשת שלו", אמר לבלומברג ארנדט אלינגהרסט, אנליסט בקרדיט סוויס. "ההחלטה להרחיב את סדרת ה-S-קלאס תוכיח את עצמה, ודיימלר תזכה לביקושים גבוהים, בעיקר בשווקים המתעוררים", הוסיף.

בעשור האחרון הצליחו שתי המתחרות הגדולות של מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, להגדיל את גובה הרווחים שלהן פי חמש משל מרצדס, שהתקשתה לעמוד בקצב השקת הדגמים החדשים של המתחרות. ב-2005 הדיחה ב.מ.וו את מרצדס מראש רשימת מכירות רכבי היוקרה, והשנה עקפה אותה אאודי, לאחר שמכירות מרצדס צנחו ב-41%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד