ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אור ירוק מברכת על יישומו של חוק רישיון נהיגה מדורג

בעקבות ההחלטה בועדת הכלכלה של הכנסת, על קידום הצעת החוק לרישיון נהיגה מדורג, אומרים בעמותת אור ירוק: "תכניות רנ"מ מפחיתות את שיעור התאונות של הצעירים בכ- 20%-40%"

אור ירוק מברכת על יישומו  של חוק רישיון נהיגה מדורג

עמותת "אור ירוק" מברכת על יישומו של חוק רישיון נהיגה מדורג, ללא כל קשר ליישום הצעת החוק בעניין מרכזי לימוד נהיגה. שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק :" מחקרים מצביעים כי תכניות רנ"מ מפחיתות את שיעור התאונות של הצעירים בכ- 20%-40%, כאשר המגבלות על נהיגת לילה והסעת נוסעים הן בעלות התרומה הגדולה ביותר להפחתה בשיעור תאונות".

פרופ' רוב פוס, פסיכולוג ומומחה בעל שם עולמי לנהיגת צעירים, בכנס "אור ירוק" בנושא נהיגת צעירים: נתונים מוכיחים כי לצעירים סיכון גבוה פי 2.5 להיהרג בתאונה קטלנית אחרי השעה 22:00 .

מאור ירוק נמסר עוד: בישראל, כמו בעולם, צעירים, עד גיל 24, מעורבים יותר בתאונות דרכים בהשוואה לגילאים מבוגרים יותר - הם מהווים 15% מהנהגים, אך מעורבים בכ 19% בתאונות עם נפגעים. התקופה הקריטית היא מייד עם היציאה לנהיגה העצמאית - בתום 3 חודשי הנהיגה בליווי – אז שיעור התאונות הוא הגבוה ביותר.

הגורמים לתאונות אלה הן חוסר ניסיון להתמודד עם מורכבות הנהיגה מחד ובטחון עצמי מופרז מדי ביכולות שלהם מאידך. אלה באים לידי ביטוי בסופו של דבר במכלול התנהגויות סיכון בכביש, כגון: נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בהשפעת אלכוהול, נהיגה בעייפות, נהיגה בשעות הלילה המאוחרות, שימוש בטלפון סלולארי ועיסוק במטלות משניות אחרות תוך כדי נהיגה. נוכחות נוסעים ברכב יוצרת אף היא לחץ חברתי המעודד אותם לנקוט בהתנהגויות סיכון.

גם בעולם, התכנית לרישוי מדורג (GDL-Graduated Driver Licensing) הינו אחד מן האמצעים האפקטיביים להתמודדות עם היפגעות נהגים צעירים בכבישים ,והמקובלים במדינות מערביות רבות ובהן: מדינות צפון-אמריקה, מערב אירופה ואוסטרליה וניו-זילנד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד