י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האחות הבכירה התרגשה מהמתנדבות החרדיות

אחות הרפואית שנאלצה ללוות בוגר מיוחד וסוכרתי למסע של 'עלי שיח' להרי 'לה רוברד' בצרפת, נחשפה לראשונה לעולם ההתנדבות החרדי ופרסמה מכתב מרגש ומפתיע במיוחד | "לאהבה ולאנושיות יש כח אדיר, הרבה יותר מכל טיפול רפואי"

האחות הבכירה התרגשה מהמתנדבות החרדיות

"את מלכי אני מכירה הרבה זמן", פותחת האחות הרפואית את המכתב שלה.

"בתעודת הזהות שלה רשום שהיא אישה צעירה, תכף תחגוג 28 שנים להולדתה. אבל כשתפגשו אותה תהיו בטוחים ומשוכנעים שהיא לא יותר מילדה בת 12. הסיבה לכך פשוטה: מלכי היא תסמונת דאון.

"מלכי סובלת לא רק מתסמונת דאון, אלא גם מנמיכות קומה קיצונית, ראות לקויה, וגם סכרת נעורים מאוד לא יציבה שמשבשת לה את החיים כבר מגיל אפס. זו גם הסיבה שהוריה לא יכלו לעמוד במעמסה, שהיא נזרקה ממשפחת אומנה לחברתה, שכולן התקשו לגדל אותה ומיהרו להעביר את ה"זכות" למישהו אחר.

"זו גם הסיבה שאני כאן, צמודה אליה, באקסלבן, וזו גם הסיבה שנחשפתי לראשונה לעולם ההתנדבות החרדי", מפתיעה האחות.

"לא פשוט היה לאשר למלכי לנסוע לצרפת במסע של 'עלי שיח'. רמת הסוכרתיות שלה מאוד לא יציבה והיה קשה לצוות הרגיל לקחת אחריות על המסע. אז התנדבתי בעצמי ולקחתי את האחריות על כתפיי הרפואיות הצנומות.

"על הכל חשבתי, הכנתי את עצמי לכל מקרה שלא יהיה, הבאתי ציוד רפואי מכל הסוגים והמינים, אבל דבר אחד לא לקחתי בחשבון. את ההון האנושי, המתנדבות החרדיות שהדהימו אותי בעוצמות המסירות והרגש שלהן. לצערי, למדתי באיחור על ים של אהבה ואנושיות בלתי נתפסים, שלא ראיתי כמותם באף מקום אחר.

"כעת למשל, תוך כדי שאני מקפצת ונהנית עם מלכי בפסגת 'לה רוברד', אני עושה חשבון פשוט ונדהמת מעצמי. אני, שתפקידי במסע הזה הוא לדאוג שרמת הסוכר בדמה של מלכי לא תקפץ או תנחת בצורה קיצונית, מוצאת עצמי מובטלת וחסרת עיסוק. באופן חסר תקדים רמת הסוכר של מלכי נשמרת יציבה כבר כמה ימים, והכל בגלל דבר אחד: המתנדבות החרדיות.

"כי כשמלכי נהנית ומשוחררת, כשטוב לה והיא מרגישה אהובה ורצויה – גם המצב הרפואי שלה משתפר פלאים. כך היא מעזה לעלות על רכבת ההרים ועל הכבל, לשייט בגונדולות רחיפה ולהשתולל במתקנים מאתגרים בפארק הרפתקאות משוכלל.

"הבחורות החרדיות שליוו את מלכי במשך כל שעות היממה שברו אצלי - וחבל שבאיחור רב כל כך - כמה מוסכמות וסטריאוטיפים על העולם החרדי, הן הדהימו אותי בנכונות שלהן להקריב עבור בוגרים מיוחדים, שחלקם הגדול גם לא יודע להחזיר פידבק שאמור למלא את המתנדב בסיפוק אנרגטי. הן לימדו אותי – כן, אני האחות הבכירה שיודעת הכל – שלאהבה ולאנושיות יש כח אדיר, הרבה יותר מכל טיפול רפואי מוצלח ככל שיהיה.

"מתנדבות חרדיות יקרות ומקסימות, אני מצדיעה לכן", חתמה האחות את המכתב המרגש.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד