י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'התפוח הגדול' קרוב מתמיד: יותר זול להוציא ויזה

נהלי הגשת הבקשות לויזה לארה"ב לתיירים ישתנו מעט, ויבוטל תהליך שעלותו כ-100 ש' • גם משלוח הויזה לבית המבקש ייעשה בחינם • השינוי ייכנס לתוקף בעוד שבוע

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

כל מי שניסה להוציא ויזה בכדי לנסוע לבקר ב'תפוח הגדול' התוודע לסיוט הגדול: תורים, שאלות וסוכנויות המבטיחות קיצורי דרך בלא מעט כסף. התהליך הזה שלקח שבועות ארוכים, נטילת יום חופש מהעבודה ותחושה לא נעימה, מנעו מישראלים רבים לממש את החלום על ביקור ב'בירת העולם.

ובכן, חדשות טובות מגיעות הפעם משגרירות ארה"ב בישראל והקונסוליה בירושלים: חלק מהתשלומים הנדרשים כיום לטובת הוצאת ויזת תיירים לארה"ב, יבוטלו.

על פי הודעת השגרירות יוכלו המועמדים לקבלת ויזה לשלם את האגרה, בטלפון, באינטרנט או בדואר. כמו כן יוכלו המועמדים לקבוע מועד לראיון בשגרירות בטלפון או באינטרנט, כמו גם לקבל מידע כללי בנוגע לויזות. בנוסף, יופעל שירות שליחים עבור מועמדים שהתבקשו להגיש מסמכים נוספים בעת ראיונם האישי.

בשגרירות מדגישים כי תעריפי אגרת הוויזה לא ישתנו, אך הם יכללו את כל השירותים, כולל קביעת מועד הראיון ומשלוח הדרכון. מועמדים לקבלת ויזה אשר כבר רכשו מספר PIN לצורך קביעת ראיון יוכלו להשתמש בו עד יום ראשון ולא ייאלצו לקבוע תור באמצעות המערכת החדשה. מועמדים שכבר קבעו ראיון לא יושפעו מהשינויים והם מתבקשים להגיע לראיון במועד שנקבע להם.

השינוי ייכנס לתוקף בעוד שבוע בדיוק, ב-12 בדצמבר. עד היום נדרשו ישראלים לרכוש קוד זיהוי אישי בעלות של כ-100 שקל לפני הראיון האישי הנערך בשגרירות. אולם מעכשיו התשלום והקוד הזה, יבוטלו. עלות הוויזה עצמה תישאר כ-140 דולר.

השינוי לטובה קורה תודות למערכת חדשה שעומדת להיכנס לפעולה. לאחר תשלום האגרה, יוכל המבקש לקבוע ראיון באמצעות האינטרנט או בשיחת טלפון, בשגרירות או בקונסוליה בירושלים. התשלום תקף לשנה והוא טוב להגשה אחת. מי שכבר הגיש בקשה לוויזה ושילם עבור קוד האישור, יהיה חייב להשלים את התהליך עד לשבוע הבא. במידה והתאריך יעבור, הוא יאלץ להתחיל את כל התהליך מחדש, זאת לפי הנהלים שייכנסו לתוקף ב-12 בחודש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד