ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרישה דחופה לשיפוץ כביש 79

סטודנטית ממצפה עדי פנתה לראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר להירתם לשיפוץ כביש 79. רק בשנתיים האחרונות, גבה קטע כביש זה את חייהם של ארבעה בני אדם וגרם לפציעתם של 60 בני אדם נוספים

דרישה דחופה לשיפוץ כביש 79



בתאריך 22.11.2011 שלחה עדי אלתר, מהישוב מצפה עדי מכתב לאייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ובו היא מבקשת את עזרתו בשיפוץ הקטע המסוכן בכביש 79. אלתר, סטודנטית שמתנדבת בעמותת אור ירוק פנתה במכתבה לבצר וטענה כי: "לאורך השנים האחרונות אני עדה לתאונות רבות בכביש 79, לצערי, בחלק גדול מהמקרים מדובר בתאונות קשות ובחלק אף בקטלניות". אלתר מציינת כי מדובר בקטע כביש בן שבעה קילומטרים הזקוקים לשיפוץ. "אין בכביש הפרדה בין הנתיבים, אין בו תאורה מלאה ויש בו מספר רב של כניסות ויציאות לשטחים חקלאיים", כותבת אלתר ומוסיפה, "רק בשנתיים האחרונות, גבה קטע כביש זה את חייהם של ארבעה בני אדם וגרם לפציעתם של 60 בני אדם נוספים". אלתר מציינת כי מדובר בסגירת מעגל עבורה, מאחר ובעברה התנדבה במגן דוד אדום, על מנת להציל חיים וכי כיום היא עושה זאת ב"אור ירוק".

מכתבה של אלתר מצטרף לפנייתו של מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב לראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי וראש עיריית שפרעם נאהב ח'אזם. אבואב מבקש את עזרתם של ראשי הערים בפניה ישירה למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לדרכים, לשפץ את קטע הכביש שנהרגו בו ארבעה בני אדם בשנתיים האחרונות וגרם לפציעתם של 60 בני אדם. "מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות", מסביר אבואב, "מצביעה על כ-20 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-300 בני אדם שעלולים להיפצע במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים".

מעמותת אור ירוק נמסר: "מדובר בקטע הכביש מצומת עין אפק ועד לצומת סומך. יש לדאוג כי כביש 79 בקטע המסוכן יהיה בעל שני נתיבים לכל כיוון, מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, תאורה מלאה לכל אורך הכביש והסדרת חציה בטוחה להולכי הרגל המשתמשים בתחבורה הציבורית".

מפת התאונות בכביש 79


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד