י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי שגיבה מכחישי שואה

גרמניה מגנה את דבריו של היהודי המתבולל

לאחר שהצהיר כי פייסבוק לא תחסום מכחישי שואה, היות וגם קולם צריך להישמע, גרמניה מתנערת מדבריו של צוקרברג ומבהירה כי "אין מקום לאנטישמיות. זה כולל התקפות מילוליות ופיזיות על יהודים, כמו גם הכחשת השואה"

גרמניה מגנה את דבריו של היהודי המתבולל
מארק צוקרברג צילום: רויטרס

לאחר הדברים שאמר היהודי המתבולל מארק צוקרברג מייסד ויו"ר פייסבוק, הגיעה התגובה הרשמית מברלין. שרת המשפטים קתרינה ברלי, הגיבה בחריפות על הודעתו של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, שהודיע כי הוא לא יסיר פוסטים של מכחישי שואה, וקבעה כי מדיניות כזו מנוגדת לחוק הגרמני.

"אין מקום לאנטישמיות. זה כולל התקפות מילוליות ופיזיות על יהודים, כמו גם הכחשת השואה", אמרה שרת המשפטים ברלי.

בהצהרה לאתר "פוליטיקו אירופה", אמרה דוברת משרד המשפטים כי דבריו של צוקרברג, "מתאימים לשוק האמריקאי או הבינלאומי, אך בגרמניה זה לא אפשרי, בגרמניה נאסר על פרסום סמלים נאציים ועל הכחשת השואה, חברות מדיה חברתיות הפועלות בגרמניה נדרשות על פי חוק להסיר תוכן המפר את האיסור".

בנוסף אחותו של מארק צוקרברג, רנדי צוקרברג ששימשה בעבר כמנהלת השיווק של פייסבוק, הגיבה על דבריו ובהצהרה שמסרה ל-CNN, היא גינתה את מכחישי השואה ואמרה כי זו "רטוריקה שנואה ומגעילה שלהם".

היא הוסיפה כי לאסור על אנשים כאלה להיות ברשת החברתית, "לא תגרום להם להסתלק".

צוקרברג הוסיפה ואמרה כי אחיה "יכול היה לבחור את מילותיו, עם זאת יש קושי לנווט בעולם חדש וקשה שבו הרעיון של חופש הדיבור משתנה כל הזמן".

כזכור, היהודון המתבולל מארק צוקרברג אמר כי "גם קולם של מכחישי שואה צריך להשמע" והבהיר כי "פייסבוק לא תחסום חשבונות של מכחישי שואה או חשבונות שבהם יש תיאוריות קונספירציה".

מנכ"ל פייסבוק, יהודי מתבולל הנשוי לגויה, הוסיף ואמר, "ישנם אנשים שמקבלים מידע בצורה לא נכונה, ואנחנו לא נחסום אותם".

תאוריות קונספירציה רבות צצים בפייסבוק חדשות לבקרים, כשמפיצי התאוריות טוענים שמספר מקרי טבח בבתי ספר שבהם נהרגו עשרות תלמידים בכלל לא קרה. עוד מספר תאוריות קונספירציות מעניינות במיוחד, על כך שישראל וארה"ב הם אלו שעומדים מאחורי ההתקפה במגדלי התאומים, בה נהרגו 3000 בני אדם. לטענת המפיצים, ישראל וארה"ב חיפשו סיבה לצאת למלחמה נגד המוסלמים.

צוקרברג הוסיף כי הוא לא מסיר כתבות חדשות שהם חדשות מזויפות, אנחנו מסירים רק אם הדברים הללו הם הסתה לפגיעה פיזית.

לאחר שדבריו הכעיסו ניצולי שואה, צוקרברג הבהיר את דבריו לגבי הכחשת השואה, ואמר "אני לא מתכוון להגן על מכחישי שואה, אני רואה את הכחשת השואה כדבר מצער מאד, אבל אני לא חוסם אנשים שכותבים דברים לא נכונים, אנחנו צריכים להתמודד עם אנשים כאלה, ולא לחסום אותם".

מארק צוקרברג פייסבוק גרמניה הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד