כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הטייס נהרג • צפו

מטוס קרב חדר מסוריה, טילי פטריוט יירטו

שני טילי פטריוט יירטו היום מטוס סורי מסוג "סוחוי" שחדר כשני קילומטרים לתוך שטח ישראל • טייס אחד נהרג ומצבו של הטייס השני אינו ידוע • מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל נמצא בערנות ומוכנות גבוהים וימשיך לפעול כנגד הפרות של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974"

מטוס קרב חדר מסוריה, טילי פטריוט יירטו
הדי היירוט צילום: אלימלך גרסטל

החל משעות הבוקר (שלישי) ישנה עלייה חדה במאפייני הלחימה הפנימיים בסוריה. בתוך כך ישנם דיווחים על פעילות גוברת של כוחות אוויר סורים. בשעות הצהריים זוהה במערכת המכ"מים הישראלית מטוס קרב סורי מסוג "סוחוי" שחדר כ-2 ק"מ לתוך שטח ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מטוס הסוחוי המריא מבסיס t4 בשדה התעופה אלצ'מיר בשעה 14:02, כשהוא עושה את דרכו במהירות רבה לכיוון רמת הגולן, והופל כמה דקות מאוחר יותר בדרום רמת הגולן הסורית, על די שני טילי פטריוט ששוגרו לעברו.



על פי דיווחים שונים טייס אחד נהרג ומצבו של טייס נוסף שהיה באירוע אינו ידוע. הצבא הסורי מסרב להתייחס למצב הפצועים. יצוין כי על פי גורמי דאע"ש המטוס נפל בשטחי העיירה תסיל הנמצאת בשליטת אנשי דאע"ש חוראן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר: "מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו מטוס של חיל האוויר הסורי, ממריא מבסיס חיל האוויר הסורי T-4 וחודר לשטח ישראל. זו הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה מ-1974. אני חזרתי והבהרתי שלא נקבל שום הפרה כזאת, לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

‏גורם צבאי סורי אמר לאחר האירוע לסוכנות הידיעות הרשמית סאנא: "האויב הישראלי מראה שהוא אימץ את ארגוני הטרור ותקף את אחד מטוסי הקרב שלנו שמכים את הריכוזים של ארגוני הטרור באזור סיידא בפאתי ואדי אל-ירמוכ במרחב האוויר הסורי".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נמצא בערנות ומוכנות גבוהים וימשיך לפעול כנגד הפרות של הסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974". עוד נמסר מדובר צה"ל כי ככל הנראה מדובר במטוס מדגם סוחוי 22 או סוחוי 24, וכי האחריות לתקרית היא אך ורק על השלטון הסורי.
 
יצוין כי בסיס t4 הותקף בעבר מספר פעמים על ידי ישראל, כך על פי פרסומים זרים.

מטוס קרב סוריה דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד