א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

IDC: מהפכת הענן תפיל את ענקיות הטכנולוגיה

חברת האנליסטים IDC צופה יצירה של תעשיית היי-טק חדשה - ענקיות תעשייה רבות יתאמצו להישאר רלוונטיות, וכמה חברות מתחילות יובילו את השוק או ייקנו. "עד 2013 נדע מי המובילים", טוען אנליסט בחברה

  • ט"ו כסלו התשע"ב
הבאים מקרוב יתמודדו עם שינוי עצום. הענן בפתח  צלם: בלומברג
הבאים מקרוב יתמודדו עם שינוי עצום. הענן בפתח צלם: בלומברג

חברת האנליסטים IDC צופה יצירה של תעשיית היי-טק חדשה בשילוב בין מכשירים ניידים, רשתות חברתיות ומחשוב מבוסס ענן ואחסון נתונים. כתוצאה מכך, החברה אומרת במחקר חדש, ענקיות תעשייה רבות יתאמצו להישאר רלוונטיות, וכמה חברות מתחילות יובילו את השוק או ייקנו. פרנק גנס, אנליסט ראשי ב-IDC, שהוביל את המחקר, אמר כי "הבאים מקרוב יתמודדו עם שינוי עצום". ההוצאות על הטכנולוגיות החדשות יגיעו לכמעט 700 מיליארד דולר, או כ-20% מה-3.5 טריליון דולר בחומרה, תוכנה ושירותים שהם הוצאות על טכנולוגיות מידע ברחבי העולם, אמרה IDC. מאחר והרבה מההוצאות בתחום ה-IT הולכות על שימור מערכות ישנות יותר, נתח כזה לטכנולוגיות חדשות יחסית הוא מפתיע. ההוצאות על הטכנולוגיות החדשות עולות במהירות פי שש מזו של שרתי מחשוב מסורתיים ומחשבים אישיים, אמרה IDC, וע 2020 יההי מדובר על גידול של 80% בתעשייה.

הרבה מההתפתחות החדשה תתרחש בשווקים מתפרצים כמו סין, אמרה IDC. היא צפתה כי 28% מכלל ההוצאות, ו-53% מצמיחת התעשייה, יגיעו ממחוץ לארה"ב, יפן ומערב אירופה. עד אמצע 2012, סין צפויה להיות הצרכנית השנייה בגודלה של טכנולוגיית מידע, יותר מיפן. אם תחזיות IDC יתגשמו, תעשיית הטכנולוגיה נמצאת באמצע מה שהוא אולי השינוי המהיר ביותר שלה. שינויים מוקדמים יותר, כמו זה מהמיינפריים והמיני-מחשבים אל מחשוב אישי וטכנולוגיות צד-שקת, הוביל לעלייתן של ענקיות כמו אורקל ומיקרוסופט, ונפילתן של ענקיות קודמות כמו Digital Equipment ו-Wang Laboratories. הפעם לא תהיה שונה, אמר גנס, והוסיף כי "HP תעמוד בפני אתגר. מיקרוסופט, אינטל, סאפ, RIM, אורקל, סיסקו, דל – כולם יתמודדו עם השינוי הבא, ויתחרו על האפשרות להישאר בסביבה ב-2020. לפחות שליש מהם יעלמו".

בין הטענות הבולטות בדו"ח היא ש-IDC אמרה כי ההוצאות על חומרה, תוכנה ושירותים במערכות מחשוב ענן בלבד יהיו 60 מיליארד דולר ב-2012. קצב הגידול בתחום הזה הוא פי 4 וחצי מבכלל התעשייה. כ-36 מיליארד דולר מתוך זה הן הוצאות צפויות לחברות המספקות שירותי ענן לעסקים, מחברות כמו אמזון, סיילספורס וגוגל, והשאר יהיה מ"סוחרי נשק", המספקים דברים כמו שרתים וציוד רשת. אמזון, שלא מדווחת באופן פורמלי כמה היא מרוויחה ממכירת שירותי מחשוב עסקיים ברשת, תרוויח מעל מיליארד דולר מהתחום הזה בשנה הבאה, אמרה IDC. כשירים ניידים, שעברו במכירות עולמיות את המחשוב האישי השנה, ייצרו בשנת 2012 יותר הכנסות ממחשבים אישיים לראשונה, אמרה IDC. מכירות מכשירים ניידים יעברו את אלו של מחשבים אישיים ב-2 לאחד, ו-85 מיליון יישומים ניידים יורדו. יותר כסף יצא על רשתות נתונים ניידות מאשר על רשתות נייחות.

המעבר המהיר למחשוב נייד, בעידוד פריצת הטאבלטים, יאתגר גם את חברות התוכנות המחשוב המסורתיות כמו מיקרוסופט ואת הנהנים מכךכמו אפל, שרואה את עליית מערכת ההפעלה שלה, iOS, מאותגרת על ידי מערכת ההפעלה הפתוחה אנדרואיד של גוגל. "עד 2013 נדע מי המובילים", אמר גנס, “אנדרואיד תהיה שם, iOS תהיה שם, אבל האם חלונות 8 תשים שם את מיקרוסופט? עד סוף השנה נדע אם מערכת הפעלה של מחשב אישי על מכשיר נייד היה רעיון טוב". הקינדל פייר של אמזון, אשר IDC אמרה שיזכה ל-20% משוק הטאבלטים ב-2012, יהיה מכשיר מצליח במיוחד. בעוד שהפייר רץ על אנדרואיד, לגוגל אין שום מעורבות במוצר. גנס קרא לפייר "מכשיר תוכן מדהים"”, אשר הוא צפה כי אמזון תייצר בפורמטים גדולים יותר, שיהפכו אותו לשימושי יותר למטרות עסקיות כמו יצירה ושליחה של נתונים בעוד כמה שנים.

המספר העולה של אנשים ומכשירים ברשת ייצור, בנוסף, פיצוץ של נתונים דיגיטליים. IDC אמרה כי כמות הנתונים שיאוחסנו ב-2012 תעלה ב-48% מאז 2011, ל-2.7 זטה-בייט (2.7 מיליארד טרה-בייט). עד 2015, החברה אמרה, הסה"כ יהיה 8 זטא-בייט.

השינויים הללו כנראה יעודדו את החברות הבאות מקרוב והמלאות בכספים (אבל אולי דלות בתוכן) לרכוש חברות חדשות יותר, אמר גנס. “יבמ, מיקרוסופט ואורקל יאלצו להיות ספקיות ענן", הוא אמר. “מיקרוסופט צריכה ענן תוכן ומדיה, כמו נטפליקס", הוא אמר, והוסיף כי "ספקיות שירות קטנות יותר כמו NetSuite, Workday, Taleo, ו-Success Factors ייקנו ב6-10 החודשים הקרובים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד