ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ארבעה הרוגים בשנה אחת בכביש 581

מתנדב אור ירוק, לרון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: חייבים לעצור את הקטל בדרכים, סייע בשיפור התשתית בכביש 581

ארבעה הרוגים בשנה אחת בכביש 581
צביקה לבל, חדשות 24



בתאריך ה-22.11.2011 שלח יוסי הלפרין, מתנדב במועדוני עמותת אור ירוק, מכתב לרון מוסקוביץ, מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים ובו הוא מתריע כי קטע הכביש בין צומת הרוא"ה לבין צומת כלנית, הוא קטע מסוכן, אשר זקוק לשיפורי בטיחות יסודיים ודחופים.

"לפני כשנה אירעה תאונת דרכים מחרידה בכביש 581 שבה נהרגו שלושה בני אדם", כותב הלפרין ומוסיף, "תאונה זו השפיעה עליי מאחר ומשפחתי ואני היינו קרובים למקום". "אני מרגיש כי חובתי להתריע ואני פונה אליכם – יש באפשרותכם לעשות על ידי טיפול מעשי או פניה אישית לגורמים המתאימים אשר ביכולתם ובאחריותם לטפל בכביש המסוכן", כותב הלפרין. המכתב של הלפרין מצטרף למכתב של שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מתאריך 22.08.2011 לראש עירית חדרה, חיים אביטן, ולראשי המועצות האזוריות בסביבת כביש 581.

"קטע כביש זה בין כפר הרואה לבין צומת כלנית", כותב אבואב, "קטע בן 17 קילומטרים, זקוק בדחיפות לשיפורי בטיחות. מדובר בכביש חד מסלולי ללא מפרדה קשיחה, כביש חשוך ברובו המקשה על הנהיגה בלילה. כביש מעוקל עם שדה ראייה בעייתי וכמו כן, קיימת בעייתיות ביציאה מן הישובים". "מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות", כותב אבואב, "מצביעה על שבעה בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-735 בני אדם שעלולים להיפצע, במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים".

בתאריך ה-07.12.2011 נהרג תושב חדרה, בן 34 כתוצאה מתאונה חזיתית עם משאית. לו הייתה קיימת מפרדה קשיחה בין הנתיבים ניתן היה למנוע את התאונה. עמותת אור ירוק: "מדובר בכביש שנוסעים בו כ-15 אלף בני אדם מדי יום. על משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים לטפל בכביש ללא שהות. הכביש צריך לכלול שני נתיבים לכל כיוון, מפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות והתקנת תאורה מלאה לכל אורך הכביש".

מפת התאונות בכביש 581


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד