י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מי עומד מאחורי המודעות נגד 'עגלות הפריצות'?

מודעות שפורסמו הבוקר מזהירות מפני "עגלות תינוק המושכים את העין וגורמות לפריצות" • מי עומד מאחורי המודעות והאם בכלל מדובר במתיחה? • כל הפרטים

איזו כשרה? צילום: בועז לב ארי
איזו כשרה? צילום: בועז לב ארי

בקרוב הכשר גם על עגלות תינוק?

מודעות המתפרסמות בימים האחרונים ברחובה של עיר קוראות לנשות הציבור החרדי להימנע מללכת עם עגלות בצבעים זוהרים, דבר הגורם לטענת מפרסמי המודעות לפריצות ולכישלון של גברים במראות אסורות.

במודעות מטעם 'הוועד לטוהר המחנה' נכתב: "הנה בא לידיעתנו פריצה חמורה שאין כדוגמתה, ונכשלים בה מסלתה ומשמנה של הציבור שומר תו"מ (תורה ומצוות. י.א) אשר אינם מודעים בכלל לחומרת העניין כאשר הולכות נשים צעירות עם עולליהם ברחובה של עיר עם עגלות שונות ומשונות בכל מיני צבעים אשר לא שערום אבותינו שמושכים את העין ר"ל, והדבר אסור כפשוטו מטעמים מובנים, ורבים חלילם הפילה ותוצאותיו מי ישורנו ה"י.

בהמשך נכתב: "אשר על-כן הננו קוראים לכל הירא ורך הלבב, הקרוב לדבר ה' ותורתו, לבער את הנגע הזה ממחננו, לבל יכשלו הקהל בפריצות ובמראות אסורות, ולא להשתמש בעגלות הללו כלל, וק"ו בן בנו של ק"ו לא במקומות הומי אדם, איפה שבוודאי ייגרם מזה איסורים חמורים".

בתחתית המודעה מציין הוועד כי בקרום תפורסם רשימה של כל החנויות בריכוזים החרדיים שיקבלו על עצמם שלא למכור את הדברים האסורים הללו, והם יסומנו בחותמת מיוחדת של וועדת רבנים לטוהר המחנה, "ואין לרכוש שום מוצר משאר החנויות אשר אינם סרים לרמותם של מרנן ורבנן גדול הדור שליט"א ולא לתמוך בהם בשום דרך".

יש מי שטוען כי מדובר ב'מתיחה פורימית' על חשבון ה'וועד לטוהר המחנה' שהקדימה את זמנה.

ומה דעתכם? טקבקו.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 79 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד