י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרעי במתקפה חריפה:

"ביבס עושה הון פוליטי על גב החרדים"

דרעי בשיחות סגורות: "לא מתכוון ולא יכול לסגור שום חנות בשבת" • במהלך השיחות תקף דרעי בחריפות את יו"ר השלטון המקומי: "חיים ביבס ואחרים מנצלים את תמימותם וחוסר הבנתם של רבים בנושא כדי לעשות הון פוליטי על גבם של החרדים"

"ביבס עושה הון פוליטי על גב החרדים"
דרעי צילום: פלאש 90

"אני לא מתכוון ולא יכול לסגור שום חנות בשבת, משום שסמכויות האכיפה נמצאות רק בידי הרשויות המקומיות" - כך אמר שר הפנים, אריה דרעי, בהתייחס לסערת 'חוק המרכולים', המתעוררת מחדש בעקבות מימוש סמכויותיו בתחילת השבוע.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', שהביא את דבריו של דרעי משיחות סגורות, דרעי הוסיף ואמר לאנשיו כי "כל ראש עיר שרוצה חנויות פתוחות בעירו בשבת - יכול לעשות זאת. ירצה לשמור על החוק - יאכוף וייתן קנסות. לא ירצה, לא ייתן".

דרעי התייחס גם להתקפות נגדו מאז פורסמה החלטתו ביום ראשון השבוע, ואמר כי, "מה שקורה ביממה האחרונה מעיד על בורות גדולה ושטחיות מביכה. חוק המרכולים לא גרם לסגירת חנות אחת שהייתה פתוחה בשבת. אפשר לבדוק זאת".

במהלך השיחה הסביר דרעי לחבריו כי "חוק המרכולים מחדד את המצב שהיה קיים מאז קום המדינה - שכל חוקי העזר דורשים את אישור שר הפנים, כולל אלו הנוגעים לשעות עבודה ומנוחה - ראשי עיר שביקשו לבצע מחטף לפני החלטת בג"ץ ולהפוך את הלבנת פתיחת החנויות למהלך חוקי, לא הצליחו. שלושה מהם עתרו לבג"ץ ואנו ממתינים להכרעתו. לא התרשמתי שיש צורך חיוני להפוך מאות ואולי אלפי עובדים לעבדים שיעבדו 7 ימים בשבוע".

דרעי אף תקף את יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, שמאז פרסום ההחלטה מנהל קרב תקשורתי נגד דרעי, שבשיאו טען כי דרעי סוחר בשבת למטרות פוליטיות. "חיים ביבס ואחרים מנצלים את תמימותם וחוסר הבנתם של רבים בנושא כדי לעשות הון פוליטי על גבם של החרדים", אמר דרעי.

עוד הוסיף דרעי כי "הם (ראשי הרשויות א.ק.) מספרים להם שהשר החרדי ה"חשוך" "כופה" עלינו את אורחות חייו. אין לזה שום אחיזה במציאות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד