י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מועמד ליטאי לראשות העיר?

בית שמש: מכתב הרבנים שנשמר תחת מעטה חשאיות - נחשף

לאחר שנשמר תחת מעטה חשאיות מחשש שיודלף לתקשורת, 'בחדרי' חושף את מכתב הרבנים הדורש מ'דגל' להתמודד לראשות העיר בית שמש • בין היתר נאמר כי "למרבה הצער לא נותר לנו אלא לחזור אליכם ולהודיע כי ניסיונות המו"מ שחזרו ונשנו כמה פעמים - כשלו" • כל הפרטים

בית שמש: מכתב הרבנים שנשמר תחת מעטה חשאיות - נחשף
כינוס הנהלת דגל

שבועיים לאחר שהוצג בפני חברי הנהלת 'דגל התורה' בכינוס הסגור ולאחר שנשמר בסודיות גמורה - מחשש שידלוף לתקשורת, 'בחדרי חרדים' חושף את מכתב רבני בית שמש שהוקרא בפני הנהלת 'דגל התורה', הדורש לחזור להצעת גדולי ישראל להציב מועמד ליטאי לראשות העיר.

במכתב, עליו חתומים רבני בית שמש: הרב דינקל, הרב מאירוביץ והרב קורנפלד, ואשר נשלח לרבני 'דגל התורה' הארצי - הרב זוכובסקי והרב אפרתי - נכתב כי "אחרי אשר נמסר הוראתם של רבותינו גדולי התורה, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, שלמען השלום יש להיכנס תחילה במשא ומתן עבור צורכיהם של ציבור 'דגל התורה' בעירנו, ולא להעמיד מועמד לראשות העירייה מטעם 'דגל התורה' ".

"אכן הדבר נעשה על פי הנדרש" נאמר במכתב, "ולמרבה הצער לא נותר לנו אלא לחזור אליכם ולהודיע כי ניסיונות המו"מ שחזרו ונשנו כמה פעמים - כשלו, וצורכיהם החשובים והנחוצים של ציבור בני התורה, תושבי העיר בית שמש, נמצאים עתה בחלל ואין להם מענה ופתרון", כך כותבים הרבנים בכאב.

בעקבות כך מבקשים רבני 'דגל התורה' "להביא את הדברים בפני מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ולהנחות את הנציגים הארציים והמקומיים לפעול כהוראתם".

יצוין כי מאז כינוס הנהלת 'דגל' לפני כשבועיים לא חלה התפתחות ממשית במו"מ, בו דורשים ב'דגל התורה' את תפקיד מחזיק תיק החינוך ויו"ר המועצה הדתית, זאת למרות חמישה מפגשים שהתקיימו בין הצדדים.

כזכור, ביטאון 'דגל התורה' - 'יתד נאמן' סיקר את כינוס ההנהלה ודיווח כי למרות המו"מ התקוע מול ראש העיר משה אבוטבול, "בימים האחרונים יש התקדמות מסוימת".

וכך נכתב: "ניתנה סקירה על פרטי המו"מ בבית שמש, המתקיים מול רה"ע המכהן ומבקש להיבחר שוב. אל הליך זה, שטרם הסתיים, נשלחו הנציגים בתחילת הקיץ לאחר הכרעתם של מרנן ורבנן שליט"א, אשר הנחו לנסות ולוודא את האפשרות להבטיח ע"י הנהגת העיר הקיימת את מלוא צורכיהם של בני הישיבות ועולם התורה בבית שמש, במקביל לחלופה האפשרית של הצבת מועמד מטעם דגל התורה".

עוד דווח ב'יתד נאמן' כי "בישיבה עלה כי מו"מ זה עבר קשיים, עיכובים וחסמים מיותרים, אלא שבימים האחרונים יש התקדמות מסוימת במשא ומתן הנוגע להבטחת הנדרש לצורכי בני הישיבות ועולם התורה. לאחר שיסתיים התהליך ישובו נציגי דגה"ת עם תוצאות המשא ומתן לגדולי ישראל, יקבלו את הכרעתם וינהגו כפי הוראתם".

משה גפני דגל בית שמש משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד