י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפרקליטות החליטה: הערעור נגד וינרוט "חסר סיכוי"

בית המשפט גזר שישה חודשי עבודות שירות על פקיד השומה - שוקי ויטה בעוון מרמה והפרת אמונים ב'פרשת וינרוט' • מסתמן: לא יוגש ערעור על זיכוי וינרוט

יעקב וינרוט. ערעור "חסר סיכוי". צילום ארכיון
יעקב וינרוט. ערעור "חסר סיכוי". צילום ארכיון



בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ד') עונש של 6 חודשי עבודת שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 40 אלף שקל על שוקי ויטה - פקיד שומה גוש דן לשעבר שהורשע ב-3 עבירות של מרמה והפרת אמונים.

הפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת האם לערער על גזר הדין וההרשעה.

ויטה קיבל את עונשו כיוון שהיה נתון בניגוד עניינים בעת שטיפל בלקוחותיו של עו"ד יעקב וינרוט, בהם ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, כאשר באותו הזמן, ייצג אותו וינרוט בענייניו האישיים.

"יש לשקול לטובת ויטה את הפער בין מה שיוחס לויטה בכתב האישום (לקיחת שוחד), לבין העבירות שהורשע בהן לבסוף, כמו גם את חלוף הזמן של 8 וחצי שנים מאז שהחלה הפרשה", נכתב בגזר הדין.

השופט ציין כי מעשיו של ויטה שבגינם הורשע היו חמורים: "הציפייה היא שמי שממלא תפקיד בכיר ישמש מופת. ויטה המשיך לטפל בלקוחות וינרוט למרות שהיה נתון בניגוד עניינים ברור ועוצמתי. עקב ניגוד העניינים הוא סטה מהשורה באופן משמעותי כשהיה בתפקיד בכיר. אמור להיות ברור כי אסור לטפל בתיק מס במצב של ניגוד עניינים ברור".

בתוך כך, מסתמן כי הפרקליטות לא תערער על גזר הדין בעניינו של עו"ד יעקב וינרוט שזוכה מכל האישומים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לפני מספר שבועות. בכירים בפרקליטות התבטאו בימים האחרונים כי הערעור נגד הזיכוי המוחלט הוא "חסר סיכוי".

כך או כך, נותר לפרקליטות פחות מיומיים להגיש את הערעור, אם תחליט לעשות זאת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד