כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ראש הישיבה פתח את הנושא הרגיש

רבני 'דגל' כינסו את הנציגים: "המטרה היא להכניס עוד שניים"

בכינוס נציגי הקהילות של 'דגל התורה' בראשות רבני התנועה בתחום המוניציפלי - הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצי'ק, פרס ראש ישיבת חברון, את מטרות הבחירות ומהן השאיפות. בדבריו התייחס להתפלגות מ'אגודת ישראל' ואמר: "כל ההליכה העצמאית אינה לרחק את הלבבות אלא לקרב"

רבני 'דגל' כינסו את הנציגים: "המטרה היא להכניס עוד שניים"
כינסו נציגי דגל התורה בירושלים צילום: באדיבות המצלם

לאחר שקיבלו את אישורם של גדולי ישראל בסוף השבוע החולף, רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגר"ב סולובייציק והגר"ד כהן ראש ישיבת חברון, כינסו את נציגי המפלגה בירושלים ודרשו מהם לפעול שכל התושבים יעבירו את כתובות מגוריהם לירושלים.

נציגי הקהילות התכנסו יחד עם רבני התנועה בירושלים, לכינוס היערכות ראשון לקראת הבחירות המתקרבות, כאשר הדוברים בכינוס הזכירו כי מדובר במערכת בחירות קריטית וחשובה עבור ציבור בני התורה בירושלים.

הדוברים ובראשם רבני התנועה קראו לנציגי הקהילות ולפעילי המפלגה לשנס מותניים, כי במערכה הזאת צריך לעשות כל מה שניתן, כדי לגייס כמה שיותר קולות ביום הבחירות, על מנת להגדיל את הכוח של בני התורה בעיר.

ל'בחדרי חרדים נודע, כי בראש הדברים הודגש כי המשימה המיידית היא, לפעול ולוודא שכל אברך ומשפחה שמתגוררת בירושלים, תעביר את כתובתה לעיר, על מנת שתוכל להצביע ביום הבחירות, כי מי שגר בירושלים ולא מצביע, פוגע מאד בהשגת הצרכים שלו ושל משפחתו בכל התחומים.

בפני המשתתפים הוצגו נתונים ומספרים, המצביעים על כך, שישנם רבים מאד שעברו להתגורר בעיר בשנים האחרונות, בעיקר זוגות צעירים, אך משום מה טרם העבירו את כתובתם לירושלים.

את המשא המרכזי בכינוס, נשא חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן, שהזכיר את דברי מרן החזו"א, על כך שבחירות מוניציפליות "הרבה גופי תורה תלויים בה", והוסיף כי "בפעם הזאת יש כאן התפתחות חדשה, וניתן להגיד שיש בכך התחדשות, שבינתיים לעת עתה על דעת מרנן ורבנן החליטו כי 'דגל התורה' תלך בבחירות בעיריית ירושלים באופן עצמאי וזאת אם לא יכירו בכוחנו האמיתי".

ראש הישיבה הדגיש בדבריו כי, "לבטח יהיו אנשים שיפרשו זאת כאילו חלילה הולכים להיבדל מהרשימה המשותפת של 'יהדות התורה' וחושבים לעשות חלילה מחלוקת, וזוהי ההזדמנות להעביר את המסר בצורה הברורה ביותר לציבור, שאין כאן כל נושא של מחלוקת בצעד זה", כך הגר"ד כהן בדבריו שהגיע ל'בחדרי חרדים'.

"ולא רק שאין בכך מחלוקת, אלא אדרבה כל ההליכה העצמאית אינה לרחק את הלבבות אלא לקרב את הלבבות: 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' אינן מפלגה אחת במוצהר. 'אגודת ישראל'' יש לה ההנהגה שלה עם מועצת גדולי התורה, וכך היא 'דגל התורה' שיש לה את ההנהגה שלה ואת מועצת גדולי התורה שלה, והתאחדו שילכו ברשימה אחת למנוע מחלוקת, וכך נוצר בשעתו לפי הצורך שהיה באותה שעה", הוסיף.

במהלך דבריו פתח הגר"ד כהן את הנושא הרגיש, שהיה על שולחנם של נציגי 'דגל התורה' בקדנציה החולפת ואמר: "בירושלים ישנו נושא כללי השייך לכלל המפלגות החרדיות, וזהו הנושא של קדושת ירושלים. עברנו שנים לא פשוטות כלל, שבהן היה ראש עירייה שבמוצהר מגמתו והשקפת עולמו היתה כיצד לחלן את ירושלים, הן מבחינת התרבות, והן במבחינת שמירת השבת בירושלים שהיתה ירידה חמורה מאד, ולא כאן המקום להתחשבן מי הביא לכך וגרם למצב זה שהוא ללא ספק ההיפך מקדושת ירושלים".

הגר"ד כהן הוסיף כי, "בנושא הזה אין כל חילוק בין הסיעות, ולבטח נלך כולנו כלל הסיעות החרדיות כחומה בצורה לשמר את קדושת ירושלים בכל הנצרך לה, כי אין זה מאבק של מפלגה זו או אחרת אלא של ציבור היראים כנגד מהרסי הדת".

נושא נוסף שקיבל ביטוי משמעותי בכינוס הוא השכונות המעורבות בעיר, כאשר לדברי הגר"ד כהן, "ציבור התושבים שם הינו רק של 'דגל התורה' מעולם הישיבות, והם עומדים בראש מעיינינו יותר מאשר אחרים שהדבר הזה עומד פחות בראש מעייניהם (של נציגי אגודת ישראל) תוך שהוא רומז על חוסר שיתוף פעולה במאבקי 'דגל' הדואגים לצרכי קהילתם".

ראש הישיבה אמר שבעקבות כך המטרה של 'דגל התורה' הוא למקסם את כוחם כאשר לדבריו, "אם יהיו לנו יותר נציגים שמכירים את צרכי השכונות הללו מקרוב ודואגים להם כראוי, הרי כולם ירוויחו מכך".

"המטרה שלנו היא שנוכל למקסם את הכוחות שלנו שיהיו לנו נציגים ראויים שיוכלו לעבוד למען כל הקהילות וצרכי השכונות הללו, וכולם ירויחו מכך שיתגדל כוחה של הנציגות החרדית ולכן צו השעה כיום לרומם בכל הכוח את הנציגות שלנו, ואם לא נתגייס להגדיל את הנציגות לפחות בעוד שני נציגים, ואין הדבר בגדר גוזמא, כי אם נתגייס למערכה בכל הכוחות ובחסדי שמים נוכל בע"ה להגיע לכך, ונוכל להוכיח בכך שאכן כוחנו רב וחייבים לסייע לכל הקהילות בעיר", אמר לסיום.

 

דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד