כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

טבע מכרה לחברה משווייץ מפעל ב-94 מיליון יורו

ההסכם הנוכחי בא בעקבות הסכם קודם מאוקטובר 2011 לפיו מכרה חברת ספלון שבבעלותה המלאה של טבע את פעילותה של מפה במזרח התיכון ובאפריקה בלבד

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

חברת טבע חתמה על הסכם עם חברת Acino משוויץ למכור את אתר הייצור של החברה הנכדה Mepha בעיר Aesch שבשוויץ וכן את פעילותה של מפה באסיה ובאמריקה הלטינית במזרח התיכון ובאפריקה תמורת 94 מיליון יורו. ההסכם הנוכחי בא בעקבות הסכם קודם מאוקטובר 2011 לפיו מכרה חברת ספלון שבבעלותה המלאה של טבע את פעילותה של מפה במזרח התיכון ובאפריקה בלבד.

טבע קיבלה את הבעלות בחברת Mepha השוויצית כחלק מרכישת חברת ספלון האמריקאית באוקטובר 2011 תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן. ספלון רכשה את Mepha בפברואר 2010 תמורת 590 מיליון דולר.

על פי ההסכם טבע, תמשיך לשווק ולפתח את המותג Mepha בשוויץ שכן מפה היא אחת החברות הגנריות המובילות בשווייץ. ככל הנראה טבע מכרה את המפעל ב-Aesch שמאושר על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית כדי להימנע מעלויות הייצור הגבוהות בשווייץ. כחלק מההסכם תעביר מפה תעביר לאסינו מספר פרויקטים של פיתוח תרופות גנריות ותמשיך לרכוש מוצרים ממפעל זה כשלעובדים תינתן הזכות לשמור על מקום עבודתם כחלק מחברת אסינו.

אסינו חתמה באוקטובר 2011 על הסכם לרכוש את הפעילות של מפה במזרח התיכון ובאפריקה תמורת 80 מיליון יורו במזומן ובהקצאת מניות אסינו והעריכה שפעילות זו תניב הכנסות של 100 מיליון יורו ב-2011. אסינו, שנסחרת בבורסה של שוויץ בשווי של 270 מיליון דולר, היא חברת תרופות גנריות שמעסיקה 467 עובדים. החברה הרוויחה 2.4 מיליון יורו במחזור של 65.2 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2011 ורשמה רווח תפעולי תזרימי (Ebitda) של 11.7 מיליון יורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד