י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מהלומה לאובמה: בית הנבחרים דחה הצעה להאריך הקלות המס למובטלים

ההטבות יפוגו בסוף השנה ויגררו העלאות מסים ל-160 מיליון אמריקאים וביטול הטבות ל-2.2 מיליון מובטלים

  • כ"ה כסלו התשע"ב
מהלומה לאובמה: בית הנבחרים דחה הצעה להאריך הקלות המס למובטלים



בית הנבחרים בארה"ב דחה היום הצעת חוק שאושרה על ידי הסנאט אשר האריכה בחודשיים את תוקף הקלות המס לעובדים ומעסיקים והטבות למובטלים, אשר צפויות לפוג בסוף החודש. הצעת החוק נדחתה על ידי בית הנבחרים ברוב של 229 מול 193 תומכים.

במקרה שיפוגו ההטבות בסוף השנה, צפויים 160 מיליון אמריקאים להידרש לשלם שיעור מס גבוה יותר, במקביל לביטול ההטבות לכ-2.2 מיליון מובטלים. כמו כן, יקוצצו התשלומים לרופאים שמעבירה תוכנית ביטוח הבריאות הממשלתית מדיקייר - דבר שעלול לגרום לצמצום הטיפול הרפואי במבוגרים.

כעת צפוי להיפתח משא ומתן בין בית הנבחרים הנמצא בשליטת המפלגה הרפובליקאית לבין הסנאט הנמצא בשליטת המפלגה הדמוקרטית, בניסיון לגשר על הפערים בין שתי הצעות החוק השונות שאושרו בשני בתי הקונגרס. הסנאט אישר בסוף השבוע הצעת חוק להארכת תוקף הקלות המס וההטבות למובטלים לפרק זמן של חודשיים, ואילו בית הנבחרים אישר הצעת חוק המאריכה אותן בשנה.

עם זאת, המשא ומתן עלול להיקלע לקשיים היות שהסנאט כבר יצא לחופשת חג המולד וראש השנה האזרחית, ויתכנס רק בשנה הבאה. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, ציפה כי בית הנבחרים יאשר את הצעת החוק להארכה קצרת מועד של ההטבות.

מנגד, מנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, אריק קנטור, קרא לסנאט ולבית הלבן לשוב לשולחן המשא ומתן כדי לגבש פתרון מוסכם למשבר. "בשורה התחתונה, הארכה בת חודשיים של ההטבות היא בלתי אחראית, וזו הסיבה שבית הנבחרים לא אישר את הצעת החוק", אמר קנטור לקראת ההצבעה היום. "אין כל סיבה לכך שבית הנבחרים, הסנאט והנשיא לא יוכלו להקדיש את השבועיים הקרובים לגיבוש הסכם", הוסיף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד