כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מודי'ס הזהירה מפני הורדת דירוג האשראי המושלם בבריטניה

הגירעון התקציבי של בריטניה הצטמצם יותר מהצפוי בחודש נובמבר, והסתכם ב-18.1 מיליארד ליש"ט

  • כ"ה כסלו התשע"ב
מודי'ס הזהירה מפני הורדת דירוג האשראי המושלם בבריטניה

חברת דירוג האשראי מודי'ס הזהירה כי האטה כלכלית בבריטניה, החרפה במשבר החובות באירופה או כשל בתכנית הצנע של ממשלת בריטניה עלולות לעלות לבריטניה בדירוג האשראי המושלם שלה - AAA. מודי'ס אמרה כי בינתיים נותר דירוג האשראי של בריטניה ללא שינוי, אך הגירעון הגדול של בריטניה, הצמיחה האיטית שלה והחשיפה שלה לגוש היורו פגעו "ביכולתה לספוג זעזועים נוספים, ללא השלכות על דירוג האשראי שלה".

גם תחזית הדירוג עצמה, המעידה על ציפיות להורדת דירוג בחודשים הקרובים, נותרה ללא שינוי במודי'ס. "התחזית היציבה לדירוג האשראי של בריטניה מבוססת, בין היתר, על ההנחה כי הממשלה תמשיך בתכנית הקיצוצים התקציביים שלה", נאמר בהצהרת מודי'ס.

מודי'ס התבססה על תחזית צמיחה של 0.7% ב-2012 - בהתאם לתחזיות הממשל הבריטי, אך יותר מתחזיות הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) ומתחזית של כלכלנים בריטים רבים הצופים צמיחה שלילית.

בנפרד, לשכת הסטטיסטיקה המרכזית של בריטניה דיווחה כי הגירעון התקציבי של בריטניה הצטמצמם בנובמבר יותר מהצפוי, הודות לגידול בהכנסות ממס ולקיצוצים שביצע הממשל בתקציבו. לא כולל הסיוע לבנקים, הגירעון של הממשל הסתכם ב-18.1 מיליארד ליש"ט בנובמבר, פחות מתחזיות הכלכלנים לגירעון של 19.7 מיליארד ליש"ט ומהגירעון בחודש המקביל ב-2010, שהסתכם ב-20.4 מיליארד ליש"ט. ההכנסות ממס צמחו ב-7.1%. הוצאות הממשל צמחו ב-0.8%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד