י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

עוד הישג לסין: הפכה למובילה העולמית בבקשות לפטנטים

עקפה את יפן וארה"ב במספר הבקשות לרישום פטנטים שהוגשו ב-2011; מאז 2006 קפץ מספר הבקשות מדי שנה ביותר מ-16%, וב-2010 עמד על 314 אלף

  • כ"ה כסלו התשע"ב
עוד הישג לסין: הפכה למובילה העולמית בבקשות לפטנטים

סין צברה במהלך השנים מוניטין מפוקפק בכל הקשור לזכויות קניין רוחני כמי שנתפסת כמעצמת החיקויים הגדולה בעולם, המפרה פטנטים בשיטתיות ובלי להניד עפעף. אך הקפיצה הטכנולוגית שביצעה הכלכלה הסינית בעשור האחרון התבטאה גם בהצפה של פטנטים שפותחו במדינה, וב-2011 הפכה סין למובילה העולמית בבקשות לרישום פטנטים, כשהיא עוקפת את ארה"ב ויפן.

ההישג של סין, כפי שעלה ממחקר שפירסמה סוכנות תומסון-רויטרס, משקף את השאיפה של המעצמה הכלכלית הגדולה באסיה להציב עוצמה בקדמת החדשנות העולמית, ולהמיר את "יוצר בסין" ב-"עוצב בסין".

עם זאת, תומסון-רויטרס מצטטים מומחים לפטנטים, שאומרים כי אין די בכמות הפטנטים, אלא גם באיכות שלהם, וכי כל עוד סין לא תפגין עליונות גם באיכות הפטנטים, היא לא תעמוד בחזית החדשנות.

הממשל הסיני מספק סובסידיות לחברות על מנת לתמרץ את פיתוח הפטנטים ולהגדיל את מספר הבקשות, בלי קשר אם הפטנט אושר או לא. "הרעיון לסבסד פטנטים אינו רע לכשעצמו, אך מדובר במכשיר לא יעיל כל כך, משום שהסובסידיה ניתנת על עצם הגשת הבקשה, לא על איכותה", אמר לרויטרס אליוט פפגאורגיו, שותף במשרד עו"ד העוסק בתחום.

בדו"ח של תומסון-רויטרס לא צוינו נתונים מדויקים לגבי 2011 משום שהשנה טרם הסתיימה, אך העליונות של סין במספר הבקשות שהוגשו ברורה. מספר הבקשות לפטנטים סינים קפץ ב-16.7% מדי שנה בין 2006 ל-2010, ובשנה שעברה הוא עמד על 314,000 בקשות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד