י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

משוגעים רדו מהגגות • אוסדיטשר בביקורת נוקבת

אחרי שאנו דוחים בשאט נפש את מסע השנאה המתוקשר 'הדרת נשים' - קצת ביקורת פנימית • בתמונות של אז והיום כבר מצאתם את ההבדלים? • ומהי השאלה המפחידה ביותר

משוגעים רדו מהגגות • אוסדיטשר בביקורת נוקבת



בצעירותי ימי שישי הקיציים היו ימים מיוחדים, לאחר חזרה מבית הספר היינו מתארגנים כל המשפחה הוריי אחותי ואחי (כפי שנהגו רבים וטובים בעיר בני ברק ובירושלים) לאחר שאימי הכינה פירות קיץ חתוכים עד דק תוך ארגון הכבודה, ולאחר התארגנות קצרה, כולנו הלכנו לגן וורשא בבני ברק וחיכינו לאוטובוס אשר לקח אותנו ישירות לחוף שרתון.

שהגענו למחוז חפצינו קבענו בני המשפחה באיזה שעה נפגשים בחזור, כאשר הנשים הלכו לחוף הנשים ואנחנו הלכנו לחוף הגברים.

באותה תקופה כל הגוורדיה החרדית הייתה בים, כאשר מחיצה כחולה מעץ מחוף הים ועד לעומק הים הפרידה בין חוף הגברים וחוף הנשים.

גדולי הדור אשר חיו באותה תקופה, לא הוציאו פסק הלכה כנגד הרחצה ובוודאי לא היה אחד אשר הוציא פשקווילים נגד הרחצה בחוף הים, בוודאי לא על ההסעה המשותפת לחוף הים.

אותם תקופות חלפו להם כאשר כיום במידה ולדוגמא אשה צנועה וחסודה תשב בטעות בחצי האוטובוס הקדמי תקום מחאה באוטובוס כאילו אשה מעורטלת נכנסה לאוטובוס וחלילה גדרי הצניעות נפרצו, כך ממש!

לצערי הקיצוניים אשר היו שוליים שבשולים החליטו להרים ראש כאשר כל חומרה אשר עולה בדמיונם "היצירתי,, הופך לגזירה חדשה, והציבור אשר מפחד מהצל של עצמו ופועל כעדר, מקבל כל גזירה כזאת בהסכמה שבשתיקה והגזירות רק הולכות ומחריפות .

כיום כאשר מגיע גזירה "חדשה" לא קם מנהיג רוחני אשר יאמר בקול רם , עד כאן, תוך שמצטייר כי כל החמרה מתקבלת בברכה אף אצל המנהיגים הרוחניים, כאשר שתיקתם מחזקת את הקיצוניים.

ע"פ ההלכה חזק יותר כח ההיתר מכח האיסור, אך כיום אין מי שיפצה פה ויאמר חברה השתגעתם תרדו מהגג.

לאור שחרור הרסן לפתע בבני ברק נשות הטאליבן מסתובבות באופן חופשי והמראה של אשה הלבושה בשכבות רבות של בדים הנו מראה נפוץ ואינך יודע באם מדובר באשה או בחבילת סחבות המסתובבת ברחבי העיר.

היכן הם הימים שאירן הייתה מושא ללעג על כך שמדובר במדינה חשוכה הפוגעת בזכויות של כלל תושביה באצטלא של החלטות הלכתיות מופרכות.

הגיחוך היה אף גובר כאשר היינו מדברים על אירן בה המדרכות היו מחולקות לגברים ונשים כאשר גבר לא יכול ללכת עם אשתו ברחוב ביחד ועליהם ללכת במסלולים מקבילים...מצחיק הא!

השאלה המפחידה

כיום אנחנו נושא הגיחוך בכל העולם, כך למשל הטלוויזיה הדנית הגדילה לעשות וניסתה להבין מה עובר בראש מקבלי ההחלטות במגזר הקיצוני, כאשר ראיתי את הסרט הבנתי שאף אותם קיצונים לא יכולים להסביר ולנמק באופן עניני מהם הנימוקים ההלכתיים להחמרות אלה, אשר "נולדו" לאחרונה.

בכל ההיסטוריה היהודית כאשר גדולי עולם חיו לא נשמעו גזרות כאלה, האם בזמנם של הרב לנדא זצ"ל רבה של בני ברק או הרב ש"ך ראש ישיבת פונוביץ, הבעש"ט, ר' יצחק מברדיצב וגדולים רבים נוספים לא ידעו את ההלכה, התשובה ברורה, ובכל אופן לא עלו החמרות אלה.
מדוע כיום שפוחת הדור גזירות אלה תופסות תאוצה!?

השאלה המפחידה בכל הסיפור הזה מה הגבול של ההחמרות והאם הגענו לקצה גבול הדמיון או שמא הדמיון היצירתי של הקיצוניים עוד מספיק פורה שאף עם נשותינו אסור יהיה לנו להיפגש על מנת למנוע מכשולים.

באם בהחמרות עסקינן יש לי הצעת ייעול, בו נחמיר עוד יותר, האבות בכל משפחה יגדלו את הבנים ואילו האימהות יגדלו את הבנות על מנת "שחס וחלילה" לא ייפול מכשול בתוך המשפחה.

יתכן שחלקכם חושבים כי הקצנתי וכי חומרה שכזו לא יכולה להתקבל והציבור יתקומם, אך אם לפני 10 שנים הייתי מספר לכם כי בישראל האוטובוסים יהיו נפרדים ומדרכות יחולקו לגברים ונשים, בוודאי שגם אז הייתם אומרים שהדמיון הפורה שלי הנו בגדר דמיון חולני אשר לעולם לא יתממש.

כדאי שהציבור הדתי כולו על מנהיגיו, ירימו ראש ויתקומם כנגד גזירות אלה על מנת שנוכל להמשיך לחיות בארץ הזאת כאשר הביטוי "וחי בהם" יקבל משמעות מעשית... סתם נקודה למחשבה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד